Hvad er det bedste ved en MX5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvad er det der gør MXeren så speciel ?

Den er billig
0
Ingen stemmer
Den er noget så nuttet
2
8%
Det nærmeste vi fattigrøve kommer en ferrari
4
17%
Den er pålidelig
2
8%
Den passer præcis til min personlighed
4
17%
Jeg håber på at få beundring fra andre
0
Ingen stemmer
Den kører godt
11
46%
Den er hurtig
0
Ingen stemmer
Den har en magnetisk tiltrækningskraft på det modsatte køn
1
4%

Afgivne stemmer : 24

Hvad er det bedste ved en MX5

Indlægaf Lennart » fre 15. aug 2008 20:34

Er det lygterne, prisen, motoren eller hvad er det der gør at vi alle har en MX5
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Claus » fre 15. aug 2008 20:43

Ja det må være lygterne på en NB... :D
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MrT » fre 15. aug 2008 20:47

Hvordan krydser man af i dem allesammen, undtagen den nederste? :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf motorbøllen » fre 15. aug 2008 22:02

For mit vedkommende er det hele bilen der gør det.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Viggoman » fre 15. aug 2008 22:24

Det er fordi bilen har sjæl, man bliver simpelthen følelsesmæssigt forbundet med den. I modsætning til stort set alle andre moderne biler.

Det er lidt som en god bog, en fantastisk film eller et stykke smukt musik. Den bil taler til meget mere end blot vores tekniske gen.

Jeg mener seriøst den er et lille kunstværk. Den er teknisk genial, designmæssigt næsten perfekt og så beriger den sin ejer med oplevelse på oplevelse.

(det er naturligvis NA'eren vi taler om.... :wink: )
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Uhrskov » fre 15. aug 2008 22:43

Hey, hvorfor kan man ikke sætte krydt i alle sammen??

* Primært dens rendyrkede perfektion. Bilen har kun den den skal have og ikke mere.
* Er sjov i et hvert vejrlig. Sol=Cruise og solbrand, Overskyet = ræs og vind i håret, Koldt = Skinhat, halstørklade, hansker og tæppe, Regn = sidelæns i sving, Sne = linedans
* Den gør pendlerkørsel til noget jeg glæder mig til hver dag.
* PÃ¥lidelig og billig i drift.
* Respekteret af bilkendere. Det er fedt at have en bil som er og vil blive husket som en klassiker.
* Og ja... Alt det Viggoman skiver oven for.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf KjaLLe » lør 16. aug 2008 03:15

Ja - der er mange +'er ved den lille bil.

Køre kanon godt, er pålidelig og billig at holde kørende. Det eneste der gør den dyr er vel lysten til at smide flere og flere sjove stumper i den.. :) Kender vi alle vel?

Som Viggoman skriver bliver man helt følelsesmæssigt forbundet med den lille bil :wink:
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Lennart » lør 16. aug 2008 03:18

Jeg er enig, man kan ikke sige at det er en enkelt ting.
Bilen gør mig glad, og jeg glæder mig altid til at se den. Jeg er på sin vis stolt af at få lov at eje som der blir sagt, denne lille geniale, charmerende og vanvittigt tiltrækkende bil.

Det mest åndssvage er at jeg nogengange godt kan finde på at parkere bilen og så bevidst gå 100 meter ned af gaden og så vende om for at betragte bilen på afstand, og langsom gå den i møde for at nyde synet. :oops: Og det uanset om det er fra siden eller forfra, eller bagfra.
For veldesignet det er den, og det viser den hele tiden, om det er i aftensolen, eller en grå regnvejrsmorgen, man stopper lige op og lapper
synet i sig som var det ren fløde.

Selvfølgelig har det også meget at sige at man kan komme i nærheden af den rent økonomisk. Og det er jo netop en af de ting der også gør det, bilen kan bruges som helt almindelig bil, men kan så forvandles i et snuptag til en ægte roadster med taget nede solen i håret og speederen i bund. En gave vil jeg sige, og dejligt at alle og enhver ikke har \"opdaget\"
den. For det gør den ligepræcis så sjælden i gadebilledet at folk godt kender den, men at der alligevel er noget mystik over at møde en.

Og børnene jammen de elsker på skift at komme med en tur ud i det fri, med far på forsædet. Og når de får besøg af kammerater (som ofte taber både næse og mund) så fortæller de stolt at det skam er en rigtig racerbil.
Og kammaraterne får lov at side på forsædet og glo med øjne så store tekopper. Bilen gir så utroligt meget at det ikke er til at fatte, det rene gavebord, tag hvad du vil, udnyt den, tun den, sænk den, eller byg den om til årets smukkeste bil den kan det hele og meget mere til. En ting skal dog siges, behandl den med respekt, for det har den fortjent..........

Endelig skal det siges at det er superdejligt at kunne dele sin passion med ligesindede herinde. Siden er ligepræcis så stor/lille at man ikke føler at man drukner i brugere og indlæg, som man ser det på andre forum.
Indlæggene bliver flittigt debatteret og det sprudler med folk der altid har en hjælpende hånd parat.
Lennart

Indlægaf UlrikK » lør 16. aug 2008 08:54

Det bedste ved en MX5 er at man bliver glad af at køre den. Om jeg så er nok så stresset, kommer smilet altid frem når man tænder for motoren.

Lennart kan godt genkende det med at vende sig om og kigge efter sin bil, er blevet drillet lidt pga. det ;-)
UlrikK

Indlægaf Kuksi » lør 16. aug 2008 09:37

Lennart,KjaLLe, Uhrskov m.flere...

I har jo allerede sagt det så præcist. Der er mange ting der gør det til en fornøjelse at eje den lille MX-5.
Persoligt er jeg sikker på at jeg ikke ville være spor glædere, hvis det var en rigtig Ferrari der holdt der ude.
Den bil giver simpelthen så meget glæde i ens dagligdag, og så er den til at betale. Og man bliver aldrig træt af lige at kikke lidt mere på den.
:D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Banzai » lør 16. aug 2008 10:55

Man kan ikke fremdrage een del og sige det er derfor jeg er vild med min MX'er. Bilen er stykket sammen af en hel masse 'ikke' perfekte dele, der samlet danner et PERFEKT hele - vel nærmes opskriften på den perfekte kvinde :wink:
NB 99 1.6 sølv
Banzai

Geografisk sted: Risskov

Indlægaf Kasper Lund » tirs 19. aug 2008 09:43

Vil ikke stemme..

Men vil sige helheden, den er jo bare perfekt hele vejen igennem!
TIL SALG - TIL SALG - TIL SALG - TIL SALG:
Mazda MX-5 NB 2000 Anniversary 2148/7500
Brugeravatar
Kasper Lund

Indlægaf Lennart » tors 21. aug 2008 18:21

Hvem er det der mener det er en score bil ????????? Stå frem ! :D
Lennart

Tilbage til Diskussion