rustebeskyttelse i århus/omegn

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

rustebeskyttelse i århus/omegn

Indlægaf psc » søn 24. aug 2008 22:20

Bilen skal have turen. Nogen har nogle anbefalinger (af værksteder ikke type)
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Ã…rhus og omegn

Indlægaf Marquien » søn 24. aug 2008 22:32

Der er et sted, hvist nok Pava, på Edwin Rarhsvej, tæt på Jet
benzin, i Brabrand.

Det var bare det.
Marquien

Geografisk sted: Hasselager

Indlægaf Kuksi » søn 24. aug 2008 23:06

@Marquien
Dem vil jeg så advare imod.
Det er godt nok nogle år siden, men magen til dårligt arbejde skal man lede længe efter.
En reklamation over arbejdet blev afvist, og kompenseret med en spraydåse pava. Så kunne jeg jo selv ramme de steder de ikke havde ramt.
Da Fiat'ten 9 måneder senere skulle have skiftet forbroen, ville de end ikke vedgå sig at den var knas tør på oversiden (havde den med derude). Pavaen var bare \"trukket ind i metallet/rusten\". NEJ de hoveder havde sku' aldrig behandlet den. Er nok klar over at det ikke kun opstod på de sidste 9 måneder, men bilen var trods alt kun knap 6 år på det tidspunkt. (og en måned for gammel til at være omfattet af Fiats rust garenti).
Men sådan var/er det at køre Fiat.

Så med mindre andre har helt opdaterede info. derfra, ville jeg sige \"bliv væk\".

PS. Har siden selv købt udstyret til selv at udføre arbejdet. Hvilket sagtens kan foregå i en indkørsel/carport, med plastic afdækning.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » søn 24. aug 2008 23:07

Kuksi skrev:@Marquien

PS. Har siden selv købt udstyret til selv at udføre arbejdet. Hvilket sagtens kan foregå i en indkørsel/carport, med plastic afdækning.

Smider du en guide og lidt billeder engang så? Det er da alligevel en 2-3000 kr at spare vil jeg tro, hvis man da selv kan gøre det - og hvis altså det på dåse er ligeså effektivt som det de selv ville have brugt.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » søn 24. aug 2008 23:25

Mht. Pava så er det precis det samme de havde på spray.

Men det er ikke spraydåser jeg bruger. Det er i sprøjte og købt i 5 liters dunke.
Har virklig god erfaring med det \"tynde\" Tectyl ML. Det kan du i dag købe hos T.Hansen. Har endnu ikke behandlet min MX'er. Men 306'eren som nu er 14 år, har der da stadig ikke været lavet rust på. Og det selv om den har været noget forsømt på dette område (1 behandling de sidste 10 år pga. børn :wink: ).
Til gænglæd fik den fra den var helt ny, og de første år. Men nu her efter 250.000km trænger den også voldsomt igen. Blev synet i sidste uge, og han gad end ikke banke på den.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Pava

Indlægaf Marquien » man 25. aug 2008 14:40

OK, har/havde ingen kenskab til kvaliteten hos PAVA Brabrand.

Viste bare det lå der.

Det var bare det
Rotrex kompressor by CCR-Racing
Marquien

Geografisk sted: Hasselager

Tilbage til Diskussion