af Piphest » lør 13. sep 2008 23:57
Jeg har som skrevet, nu haft bilen på rullefelt, for at få bilen kørt ind. Herunder også justeret \"Base timing\", som jeg havde en idé til kunne være årsagen til den ekstra varmeudvikling.
Siden sidst har jeg fået monteret en Olie og en vand -temperatur måler, samt et \"Stage 2 Fan upgrade -kit\", med en ekstra stor og en noget mindre blæser.
Da jeg kørte bilen fra Andreas over til ham som skulle rulle bilen, viste vand -temperatur instrumentet ikke højere end omkring 95 grader.
Jeg troede naturligvis at det var blæserne der havde hjulpet på det.
Men da vi fik PC'en sluttet til, viste Hydraen, som altid et sted mellem 99 og 101 grader, mens den nye måler, som sidder ca 5 cm fra den originale, på samme slange, viser 94 - 96 grader.
Der var flere der forslog en oliekøler, men det tror jeg ingen virkning vil have, da vand -temp allerede var oppe på de godt 100 grader før olien havde nået de 60 grader.
En forslog at det kunne skyldes ladetrykket. Det viste sig heller ikke at være tilfældet, da vi et godt stykke tid tog turboen helt fra, for at få indstillet blandingsforholdet uden tryk, og der var bilen nøjagtig lige så varm, som den plejer.
Nu er både blandingsforhold og timing på plads, og Hydraen viser stadig et sted mellem 99 og 101 grader, så mit gæt er at det er føleren / Hydraen som måler forkert eller blot er kalibreret forkert.
Instrumentet som også måler temperaturen, (men blot ca. 5 grader lavere), er Autometer, så jeg er ved at tro at det er den originale føler, der viser forkert.
Hvad siger I?
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.