Har malet bilen idag... lidt... men hvad nu?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Har malet bilen idag... lidt... men hvad nu?

Indlægaf MrT » søn 31. aug 2008 15:09

Jeg har givet bilen et par steder med en \"Classic red SU\"- spraydåse, de steder hvor jeg havde nogle polerings-missere hvor den røde lak var helt væk og der var blevet hvidt.

Resultatet er sådanset blevet okay - væsentlig bedre at det er en anelse \"nyere\" rød, end at der er helt hvidt. Men, jeg er ikke nogen kunstner, så der kom en lille kant omkring det jeg malede, som om jeg malede et anelse tykkere lag end jeg skulle, så hvordan bør jeg udligne kanterne? Skal jeg tage en blød polerklud og noget lakrens, eller skal jeg have fat i et sandpapir og ellers bare pudse omkring kanten?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » søn 31. aug 2008 21:08

Jeg ville gøre som du selv foreslår som det første. Frem med polermiddel eller lakrens. Så kan du polere så overgangen bliver helt udjævnet. Men jeg ville lige vente mindst en uge. Så lakken er hærdet mere om.

PS. Hvordan gik det ved Andreas?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » man 1. sep 2008 08:19

Med polermiddel, mener du så lakrens? Jeg har 2 bøtter fra Alaska (mener jeg det er), den ene hedder \"lakrens\" og den anden \"lakforsegler\".

au2fast:
Det gik sådanset okay, men han var ikke helt sikker på hvad min \"hvæsen\" stammede fra - han var ikke helt sikker på det var bagtøjet, og frygtede at skifte det til et andet bagtøj bare ville give samme eller en anden lyd. Måske det kunne være noget resonans lyd i forbindelse med alu rammen.

Så vi blev enige om lige at køre en 1-2 måneder mere og se om lyden ændrer sig, for så er der stor chance for at være noget galt. Gør den ikke, så må vi se hvad han finder på :) Og så skal jeg lige sørge for at ligge mærke til om lyden ændrer sig midlertidigt alt efter hvad side jeg kører til, i f.eks. en motorvejskurve.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf hasse » man 1. sep 2008 08:26

Du SKAL IKKE bare tage en klud og begynde at \"kantpolere\".
Med garanti: Blivet noget l....

Find et stykke viskelæder f.eks. 1,5 x 1,5 cm.
Skær, \"visk\" hjørner og kanter af, så de er lidt afrundede..

Bruge dette som \"slibeklods\" til kluden/stoffet med slibemidlet.

Og pas på!

Let hånd og først - se i forrige indlæg-, når det er hærdet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » man 1. sep 2008 11:04

Smart nok med viskelæder som polerklods, det vil jeg lige prøve - om en uges tid :)

Går ud fra at en blød polerklud er fint nok til at bruge mit \"lakrens\" med.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » man 1. sep 2008 11:37

Mit 5øres indslag.

Normalt efter man har malet og efter en kort tørring skal man vandslibe lakken, inden den fuld hærdet...når det er ordnet står den mat, det er nu man bruger klarlak, så bilen igen står og skinner - sådan ordnede jeg panelerne på min mors gamle toyota og resulatatet blev faktisk helt okay...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diskussion