Lidt doven viskerarm

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Lidt doven viskerarm

Indlægaf BB » ons 10. sep 2008 21:37

Viskerarmen i passagersiden kører ikke helt ned på plads efter brug, der mangler lige 3-4 cm!

Der er ingen problemer med selve viskerfunktionen, altså samme tempo som den i føresiden, og man kan godt manuelt skubbe armen helt ned uden og bruge kræfter (ikke fra føresædet forstås).

Gode råd modtages gerne.

Jeg tænker der må kunne drejes/jursteres et sted, men har aldrig rodet med et viskersystemet.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Felix » ons 10. sep 2008 21:59

Du kan sagtens selv justere den. Jeg går ud fra at det du mener er at den står lidt for højt på ruden når den er nede.
Du fjerner proppen for hullet over aksen den sidder på og løsner møtrikken - Mener det er en 10 mm møtrik.
Så kan du løfte viskeren fri af de stråler den er monteret på og flytte den et hak længere ned på ruden - er formodentlig kun et hak der skal til. Stram møtrikken igen sæt proppen på igen - 5 min arbejde! 8)
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf BB » fre 12. sep 2008 23:31

Felix skrev:Du kan sagtens selv justere den. Jeg går ud fra at det du mener er at den står lidt for højt på ruden når den er nede.
Du fjerner proppen for hullet over aksen den sidder på og løsner møtrikken - Mener det er en 10 mm møtrik.
Så kan du løfte viskeren fri af de stråler den er monteret på og flytte den et hak længere ned på ruden - er formodentlig kun et hak der skal til. Stram møtrikken igen sæt proppen på igen - 5 min arbejde! 8)

Super info - takker. Det lyder som et lille hygge job til weekenden 8)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Uhrskov » lør 13. sep 2008 00:34

Har også justeret mine ned, da jeg var træt af at se dem flavre mit på ruden. Når du justere dem ned vil du nok bare oplave at højre visker ikke kan nå helt ud til venste viskeområde i toppen. Så der kommer en lille hak ned som ikke bliver dækket.

Personligt syntes jeg visketrækket er noget at det ringenste mekanik på vores kære MX5'ere. Det har rigtigt meget slør.
Nogle der kender nogle fif til at fjerne dette slør?
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Tilbage til Problemer og løsninger