Nogen der har prøvet at skifte \"sædeskummet\" ?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nogen der har prøvet at skifte \"sædeskummet\" ?

Indlægaf MrT » søn 21. sep 2008 01:05

Jeg kan se man kan få sådan en fætter her:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 0e97acb699

Har faktisk tit tænkt på at sædet har føltes sådan lidt \"brugt\", altså blødt, som et gammelt sæde nu engang gør. Måske vil det hjælpe at udskifte med en ny \"foam\" ?

Men ...

1) Nogen der har prøvet det og ved at det gør en forskel?

2) Er det ikke utrolig besværligt at skifte, hvis man skal have sædebetræk osv af?

3) andre kommentarer?

Man kunne jo evt. bare nøjes med førersiden til at starte med, men det kan da også godt være passagerne vil sidde lidt bedre :) Er dog i tvivl om mit passagersæde er ligeså \"træt\" som førersædet, så det må jeg lige tjekke - passagersædet er jo selvfølgelig ikke brugt nær så meget.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » søn 21. sep 2008 13:09

Nope, har ingen erfaring med det...
Personligt vil jeg tage sædet til en sadelmager og få ham til at \"forme\" sædet så der bliver lidt mere støtte i siderne og når han er igang give betrækket nogle fede farver - det koster mindre end hvad man tror.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Viggoman » søn 21. sep 2008 13:36

NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » søn 21. sep 2008 14:59

Claus,
Hvordan skal en sædemager kunne \"forme\" sædet så der bliver mere støtte i siderne, hvis det er fordi det nuværende skum simpelthen bare er slidt og gammelt og man vil kunne løse det ved at skifte hele skumpuden med en ny til €100?

Jeg har sådanset ikke lyst til at ændre betrækket, er fint tilfreds med som det er nu - selvom det da kunne være \"sødt\" med en lille pollo rampante i rød :D

Tror måske bare jeg skulle prøve at bestille en førerside-skumpude og se om det ændrer noget, kan jo altid bestille en til passagersiden senere hvis det er noget der er godt.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion