Vægt i bagagerum, ændring af forlygternes position?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tirs 21. okt 2008 10:09

Det er altid godt, at lyset er korrekt. Uanset om det er et syn, \"der kalder\" eller \"mørketiden\".

Det er så let.

F.eks.:

Justering af forlygter:

Med tændt nærlys køres bilen helt frem til en mur. (jeg bruger et parkeringshus. Rimelig vandret gulv).

Kontroller at den vandrette linie på begge nærlys står i ens højde og har tilnærmelsesvis samme styrke.

Afmærk f.eks med kridt eller tape på muren nærlysets vandrette linie.

Bak 5 m og mål nu afstanden fra den markerede vandrette linie til nærlysets nye vandrette linie.

Er nærlyset indstillet korrekt er der 5 cm mellem linierne målt i lodret plan.

Justerskruerne er ikke til at overse, når lygternes beklædning er afmonteret.

Ihvertfald ikke på \"klapmodellerne\".

(Kan ikke huske, om det står beskrevet et andet sted, men det gør det nok).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » tirs 21. okt 2008 10:30

Viggoman skrev:Og mit lille hip var jo ikke ment personligt. Alle MX5 problemer er relevante og skal kunne luftes her. Jeg er blot lidt frustreret over at der er lidt langt mellem emner med lidt kød på benet og vitaminer i suppen.
Ja ja, bevares, no hard feelings :D Men vil det så sige man skal holde sig tilbage med "vitaminer fattige"-tråde, indtil der er tilstrækkeligt med "vitamin-rige"-tråde? :)

Hasse, det er modtaget - så er det hvertfald på plads!
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » tirs 21. okt 2008 11:27

MrT skrev: Men vil det så sige man skal holde sig tilbage med "vitaminer fattige"-tråde, indtil der er tilstrækkeligt med "vitamin-rige"-tråde? :)

På ingen måde. Alle indlæg er velkomne og der er ingen dumme spørgsmål. Det er blot en generel opfording til alle brugere at dette forum til at komme lidt ud af busken. Der har i tidens løb været mange interessante problemstillinger og spændende diskussioner oppe at vende (man kan bare gå på jagt i arkivet). Et forum som dette har den værdi vi som brugere putter i det og det kræver lidt tid og engagement samt et ønske om at dele sine idéer og erfaringer med andre.

En eller anden bagatelgrænse skal der vel være, så hvis nogen starter en tråd med at spørge hvor man fylder sprinklervæske på vil jeg forbeholde mig retten til at trutte i drillehornet 8)

Så Mr.T, nyd din MX5 og spørg om alt der befinder sig mellem dine nummerplader.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » tirs 21. okt 2008 13:04

Viggoman skrev:Så Mr.T, nyd din MX5 og spørg om alt der befinder sig mellem dine nummerplader.

Javel, jeg takker og bukker 8)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Foregående

Tilbage til Diskussion