Tysk syn - de er dælme grundige!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Tysk syn - de er dælme grundige!

Indlægaf MrT » tors 23. okt 2008 10:04

Puha, at stå der og ikke fatte et klap af hvad 2 synsmænd går og siger på tysk mens de ligner nogen der bevidst er ved at forsøge at afmontere mine dæk med de bare hænder, og brække støddæmperne fra hinanden, er ikke sjovt - halvvejs i processen var jeg sikker på at de antal fejl de allerede havde fundet, ikke kunne tælles på én hånd.

De gik godt nok også til stålet, slet ikke som at se en dansk synsmand. Dem her kom virkelig bare igennem det hele. Men til mit held, så var de rigtig gode til engelsk og påpegede samtidig et par ting jeg burde få kigget på engang ved lejlighed.

Da synet var ved at være slut var det eneste jeg kunne sige: \"So, anything I need to fix?\" - hvortil han svarede \"Nope, everything okay, we're finished\". Overrasket først, men på den anden side vidste jeg jo - i mine øjne - at den var helt iorden.

De viste mig dog at den var lidt fugtig under gearkassen, men det var ikke \"major problem\", medmindre man kunne se at den dryppede på gulvet osv., så ved ikke om det er noget man kan fixe samtidig med koblingen skal skiftes.

Men dejligt at synet er overstået, så kan jeg godt få monteret kørelys igen :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » tors 23. okt 2008 10:06

Hvorfor køre til syn i tyskland ??
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lennart » tors 23. okt 2008 10:13

MRT...

Kender godt den der tyske grundighed. De skulle sikkert bare se hvordan sådan en japser egentlig er bygget.
Hvordan gik det egentlig med dit hylende bagtøj ?
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » tors 23. okt 2008 12:03

Lennart skrev:Hvordan gik det egentlig med dit hylende bagtøj ?

Desværre ikke blevet bedre :( så skal ringe til Andreas imorgen og aftale nærmere, vi blev enige om at køre videre et par måneder og se hvad der skete.

Claus,
Jeg bor i udlandet, så af skattemæssige hensyn må jeg ikke engang have lov til at have en bil på danske plader, selvom jeg ikke har noget imod det :) (nemmere end på tysk!).
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Re: Tysk syn - de er dælme grundige!

Indlægaf PGS » tors 23. okt 2008 16:35

MrT skrev:Men dejligt at synet er overstået, så kan jeg godt få monteret kørelys igen :D

MrT betyder det at körelys i Tyskland ikke er tilladt på en tysk inregistreret bil eller er körelys ikke tilladt generelt i Tyskland?

Ups forstår nu hvad du mener. Monteringen af dit körelys overholder ikke de tyske forskrifter, nu forstår jeg :oops:
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Re: Tysk syn - de er dælme grundige!

Indlægaf MrT » tors 23. okt 2008 21:51

PGS skrev:Ups forstår nu hvad du mener. Monteringen af dit körelys overholder ikke de tyske forskrifter, nu forstår jeg :oops:

Jep, lige præcis. Så når jeg kører i Tyskland foregår det også med enten lyset slukket (som alle de andre næsten) eller med mit kørelys slukket og klaplygterne oppe med nærlys i... så er det da hvertfald som normalt.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion