Sikke en dejlig dag

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Var du ude at køre idag den 25.10.2008

JAAAAAAAAAA
11
55%
NÆH !
2
10%
BILEN ER FOR LÆNGST KLODSET OP I DEN LEJEDE OPVARMEDE GARAGE
0
Ingen stemmer
VILLE GERNE MEN HAVDE IKKE TID.
7
35%

Afgivne stemmer : 20

Sikke en dejlig dag

Indlægaf Lennart » lør 25. okt 2008 18:53

Idag var det da sådan en rigtig dag hvor man tænker at man da lige skal ud og lufte MXeren måske for sidste gang inden der bliver lukket helt for det varme vand........

Men VAR du så ude og køre idag ?????????
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Hunden » lør 25. okt 2008 19:11

Hej alle nye mx5 venner. Nej jeg gik og ordnede noget på huset,det skal jo gøres :( . Men imorgen skal jeg helt sikkert ud og vende en tur. Har lige fået den :D :D :D Jeg glæder mig allerede. Sølvgrå Miata 1,6 hvis i skulle møde mig :lol:
18 Ã…r igen
Brugeravatar
Hunden

Geografisk sted: Midtjyland

Indlægaf psc » lør 25. okt 2008 19:47

Hardtoppen kom på i torsdags, så nu er jeg engentlig lige glad med hvordan vejret er :-) Nu glæder jeg mig til den første sne, så vi kan få øvet lidt drifting.

En 5'er skal bruges, den skal ikke gemmes væk.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf Uhrskov » lør 25. okt 2008 19:48

Selvfølgelig var jeg da ude at kører i dag. Først 20meter i beskidt MX5 og så igen 20meter i funklende ren XM5 :-P

I morgen kommer der nok Hardtop på :-/
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf And » lør 25. okt 2008 20:14

Var desværre ikke ude at køre... Der var kedelige opgaver til det gode vejr, grave/genskabe have der hvor vi lige har revet et træ op, vaske alger af et skur, hjælpe en småsyg kone osv...

Men i næste uge håber jeg på godt vejr :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lennart » lør 25. okt 2008 21:14

Jeg kørte selv 30 km i det dejlige vejr, uden mål og det var bare skønt at mærke den kørevillige maskine. Jeg tænkte hold kæft hvor den bare køre godt, den havde stået stille en uges tid, men sprang igang som havde den lige været til det store service. Somom den bare gerne ville ud og luftes. :D Man blir jo helt sentimental :roll:
Lennart

Indlægaf Felix » lør 25. okt 2008 22:09

Næ nej - Var nødt til at få klippet hækken, men fik da gået forbi Felix på vej ind efter hækkeklipperen :?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lennart » søn 26. okt 2008 05:30

Felix ????
Lennart

Indlægaf Mogenz » søn 26. okt 2008 07:19

Nej jeg kørte dog i bilen men det var klokken 06.00 på vej til arbejdet og det regnede. Da jeg skulle hjem fra arbejde var klokken 19.30 og der var der ikke meget ved at køre uden tag i mørket.
Og idag samme tider og nu regner det bare igen. Jeg har ellers taget min første tur i den blå racer på vej til work.
Men der er nu ikke noget som våde veje man kan jo ligge helt sidelens sådan en søndag morgen, man er jo bare sig selv der ude.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf PartyPhreak » søn 26. okt 2008 18:09

Havde et par af BMW gutterne på besøg her i weekenden, og det var ikke høje tanker de havde om sådan en bette japaner... Men efter at have kørt lidt rundt udtalte den ene: \"Hold kæft den kører sku godt\" Og der blev driftet lidt på de våde veje, og med spær på var den rimelig nem at styre... SÅ den blev godkendt, men tror kun det blev til 10 - 15km...
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf Lennart » søn 26. okt 2008 21:58

Den får vist altid charmet sig ind den \"bette japaner\". 8)
Man blir jo heller ikke en af verdens fedeste biler bare såen.
Måske er det også det der gør den dejlig at køre i, for uanset hvor stor og dyr Audien, eller BMWen etc. der kommer kørende ja så er det dig der kører i den fedeste bil. Det gir en indre ro. :wink:
Lennart

Indlægaf Kuksi » søn 26. okt 2008 23:00

Det er så sandt så sandt Lennart ! 8)
Det er precis på samme måde jeg har det.
Der er rigtig mange andre dejlige og fede biler. De koster næsten uden undtagelse over 1 mil., og alligevel så er man faktisk overhovedet ikke det mindste misundelig. Netop fordi vi ved vores er sjovest at køre i !
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » man 27. okt 2008 11:29

Jeg kørte omkring 150km i den, skulle til guldbryllup. Og den fik så lov at holde udenfor, der hvor jeg overnattede - det har åbenbart regnet meget, for den trøje jeg havde til at ligge i mit bagagerum, var ret våd næste dag da jeg skulle hjem, så nu skal jeg finde ud af hvorfor mit bagagerum er utæt...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » tirs 28. okt 2008 08:50

Kan ikke lade være, det det er gode kommentarer der kommer...man fornemmer virkelig kærligheden.

Men hvor mange af jer har kørt med kluden nede sådan en dejlig sommernat...det er en helt speciel oplevelse jeg på det varmeste kan anbefale.

Hvor mange af jer har ikke fået spørgsmålet og svaret :
Er den ikke pisse koldt at køre i om vinteren ? Nej, den har altså et varmeapperat, der er bedre end det du finder på en Fiat.

Hvordan står den fast når der sne ? den står minimum lige så godt fast om vinteren som alle de tusinde taxa Mercedes biler du ser og BMW´er
- så kan man altid komme med flere som Porsche, AstonMartin, Ferrari, Lamborghini, Lotus og andre rigtige biler.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MrT » tirs 28. okt 2008 10:20

Claus skrev:Hvordan står den fast når der sne ? den står minimum lige så godt fast om vinteren som alle de tusinde taxa Mercedes biler du ser og BMW´er
- så kan man altid komme med flere som Porsche, AstonMartin, Ferrari, Lamborghini, Lotus og andre rigtige biler.

Men gør den nu også det? Baghjulstræk og ingen ABS... jeg kan godt huske sidste gang jeg havde den kombination (godt nok med en 2.8 6cyl med mere vægt i fronten), men var der bare en bette stigning på vejen må man kravle sig fremad i 3. gear og 1500rpm for ikke at bagenden ryger rundt :D

Er dog spændt på at se hvordan MX-5'eren opfører sig, og skal helt klart ud på en stor plads med sne, uden andre biler, og teste den lidt :D Det blir dog på 175/65-14 Firestone vinterdæk.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Næste

Tilbage til Diskussion