Så er CTEK laderen i brug. Den er virkelig en fed lader. Smart at man kan sætte fast forbindelse på polerne, og så koble den på via stikket.
Vil lige spørge jer andre om hvordan, jeres batteri opfører sig når det er helt opladet.
Skifter jeres lader også mellem symbolet for fuldt opladet og så ½ opladet? I mit tilfælde er der lys i \"fuld\" i 30 sek. og så i \"½\" i ca 10 sek.
I manualen er det jo beskrevet som defekt batteri. Med en af følgende 2 muligheder:
1. Batteriet er sulfateret. Hvis det blinker i mere end 60 minutter, er batteriet ødelagt og bør skiftes ud.
2. Hvis batteriet (jo det står der) blinker med mere end 10 sekunders mellemrum, har det en høj selvafladning, og kan skulle skiftes ud (godt dansk ik').
Min har jo blinket i dage vis, altså langt over 60 minutter. Men det vil de vel alle gøre hvis vores alarmer m.m. bruger strøm fra batteriet. Det er vel også netop idéen med vedligeholdelsesladningen?
Mht. til punkt 2. Så tolker jeg \"mere end 10 sekunders mellemrum\" som blinken OFTERE end 10 sekunder. Da det jo er en fordel at batteriet er så længe som muligt om at tabe spændingen, ned til det punkt hvor laderen så lige giver en \"sjatladning\".
Tilbagemeldinger ønskes.