Tændingslås årsag til en masse problemer

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Tændingslås årsag til en masse problemer

Indlægaf Freestyler » søn 15. maj 2005 11:30

Det sidste stykke tid har jeg haft nogle problemer med 5'eren. Nogle gange kørte elruderne ekstremt langsomt. Nogle gange ville bilen ikke starte. Og på det sidste har tændingen sat ud periodisk ved høje omdrejninger.

I går kulminerede det så i, at elruderne slet ikke virkede og efterfølgende ville bilen ikke starte.
Jeg havde hørt at tændingslåsen kunne være årsag til at elruderne ikke virkede, så jeg gravede mig ind til den og så at det store stik fra låsen var totalt nedsmeltet..! :o

Det er ikke sådan her man har lyst til at se sit ledningsnet..
Billede

Efter at have forsket lidt i det, viser det sig at der med tiden kommer dårlige forbindelser i kontaktpunkterne inde i selve tændingslåsen. Og min var da også helt sort indeni. Specielt på kontaktpunktet vist med pilen nedenfor. (kaldet IG2)
Billede

Ydermere fandt jeg ud af at kredsløbet IG2, som var brændt af, leverer strøm til tænding, elruder, aircon ..og tændspolerne. (som beskrevet tidligere havde jeg også problemer med at tændingen satte ud)

Jeg rensede kontaktpunkterne i tændingslåsen med fint sandpapir og -meget vigtigt, smurte dem igen med elektrisk ledende fedt. Og jeg trak nye ledninger i passende dimensioner.
Og nu starter den perfekt hver gang. Mine elruder flyver op og ned. Og bedst af alt, min tænding slår ikke fra ved høje omdrejninger længere.

Jeg kan næsten ikke få armene ned igen. :D :D :D
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Tilbage til Problemer og løsninger