Søges - et stk. Superleggera 7*16 - en lidelseshistorie

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Søges - et stk. Superleggera 7*16 - en lidelseshistorie

Indlægaf Henrik N » tirs 11. nov 2008 22:43

Det var en mørk, kold og ikke mindst fugtig mandag morgen i september..... en af de dage, hvor man skulle have fulgt sit instinkt.... og leget Chris fra chokoladefoabrikken...... chef.... jeg kommer ikke i dag.

MEN pligtopfyldende som man er....... sprang jeg i bilen og tog afsted.

På vej ud af en rundkørsel.... gik jeg for hurtigt og kraftigt på gassen..... var ikke helt vågen...... men det skal jeg dælme love for jeg blev..... en lynhurtig piruette bragte mig fra yderbanen.... tværs over inderbanen (det er en surrealistisk oplevelse pludselig at se føreren af den bil man lige har overhalet i øjnene - direkte i øjnene)....... baglæns op over cykelstien for til sidst at hamre højre fordæk i kantstenen med et brag...... stilhed...... en undskyldende attitude til fyren i bilen der langsomt passere og tydeligvis ikke er tilfreds med min kørsel..... FUCK..... hvor var det dumt!!!!! Står ud af bilen...... ingen er heldigvis kommet noget til...... trafikken paserer som om intet var hændt...... kan konstatere at kanten på højre fælg er knækket..... men ellers ikke nogle synlige problemer...... humper hjem...... og konstaterer undervejs, at rattet står i kl. 10 når bilen kører ligeud..... der er en fartafhængig rumlen.... og advarselslampen for motoren lyser. Møgdag!!!! :twisted:

Men...... jeg har været heldig...... det er en lille...... men meget stærk bil...... et hjulleje...... og en firehjulsudmåling senere var jeg kørende igen.... firehjulsudmålingen skulle jeg have lavet alligevel..... da jeg benyttede \"lejligheden\" til at få monteret den koni undervogn, som lå og ventede på loftet.

Fælgen......... ja det er faktisk det største problem...... (udover ham bag rattet).... det er ikke til at opdrive en OZ Superleggera 7 x 16, 4 x 100, ET37..... i kongerige DK..... importøren kan muligvis få fat i et eksemplar i en anden farve fra en udenlandsk kollega..... men den skal jo lakeres...... hvilket formentlig ikke er helt billigt.

Så var det jeg tænkte..... it's a long shot...... men det kunne jo være en herinde liiiiige havde sådan en fælg liggende..... man har jo lov at håbe..... ville være en god afslutning på en helt igennem træls oplevelse :)
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Webmaster » tirs 11. nov 2008 23:20

Tør næsen ikke skrive det.. men alternativt har du tre OZ 16\" til salg :wink:

Godt der ikke skete mere end en fælg.. der jo alligevel skal på loftet grundet vintervejr!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Kuksi » ons 12. nov 2008 00:25

Kører selv på samme fælge, bare i 17\", og er godt klar over at de er \"umulige\" at skaffe.
Har selv været så heldig at finde en helt ny 17\" fælg som bare havde stået i en udstilling. Fandt den på bilgalleri.dk, jeg fik den oven i købet til ren foræringspris. Det kunne jo være at du også kunne være heldig derinde. Det giver lidt trykhed at have den liggende på lager. Ellers så er der jævnligt hele sæt til salg derinde, og så kan du jo sælge ud af de 3 andre. Eller hvis de er helt ens, gemme dem og fortsætte køre stilen :wink: (kunne ikke lade være)
Godt der trods alt ikke skete mere.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lennart » ons 12. nov 2008 06:46

Vild historie, man blir helt opslugt. Godt skrevet.
Uhyggeligt pludselig at mærke hvor farligt det hurtigt kan blive, har selv prøvet et par uheld hen ad vejen. Og det er voldsomt.
Fandt du ud af hvorfor motorlampen lyste ???
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf PGS » ons 12. nov 2008 15:39

Hvis du ikke finder fälgen i DK så blir du måske nöd til at pröve på den anden side af sundet, pröv her:

http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4lgar ... ggera.aspx
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf Ken » ons 12. nov 2008 19:58

Der er en på bilgalleri der har 4 stk. hvide 16\" tilsalg for 1500kr. -hvis du skulle være interesseret.
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Henrik N » ons 12. nov 2008 21:23

Hej.... og tak for den positive feedback :)

Det ser ud til at bilgalleri.dk er stedet at lede....... tak for tippet.

Min dækmand (\"hjulemanden\" i Aalborg..... en meget dygtig og vældig vældig flink mand).... har så vidt jeg er orienteret .... via importøren sendt en efterlysning ud hos OZ forhandlerne.... og muligvis også i udlandet.... og det er lykkedes at finde en fælg... men i en anden farve... og det er jo lidt noget bøvl.... på den anden side er jeg rigtig glad for superleggera..... klæder bilen og er noget af det letteste, der kan købes for penge. Alternativt kunne jeg investere i 2 ultraleggera..... de ligner trods alt en del.

Til Web og Kuksi...... hmmmmmn...... mon ikke det er næsten lige så svært at finde en køber til 3 fælge, som det er at finde en, der vil sælge en enkelt..... medmindre der sidder en derude med et brændende ønske om at give goggomobilen det sidste pift :D

Kan love Jer, at jeg havde det skidt i et par dage indtil det stod klart, at karrossen ikke var slået skæv og det hele kunne klares med en 4 hjulsudmåling.

Mht. til motorlampen så fik jeg udlæst fejlkoden på mit lokale Mazda værksted - og der var åbenbart registreret en fejl i forbindelse med indsugningsknasten - som de mente skyldtes slaget - og altså ikke var en reel fejl. Koden blev slettet og der har ikke været noget at høre eller mærke siden. Kan dog huske at bilen var svær at starte umiddelbart efter uheldet.

Moralen er......... køb altid en ekstra fælg, når du får et supertibud på en fed.... men udgående model :)

Og......... sørg for at købe nogle dæk med gode egenskaber i vådt føre...... det er ikke den stærkeste side ved mine g-force profiler.
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Webmaster » ons 12. nov 2008 21:38

Henrik N skrev:Til Web og Kuksi...... hmmmmmn...... mon ikke det er næsten lige så svært at finde en køber til 3 fælge, som det er at finde en, der vil sælge en enkelt..... medmindre der sidder en derude med et brændende ønske om at give goggomobilen det sidste pift :D
Tanken var blot, at en anden måske endte med samme problem som dig :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Ken » ons 12. nov 2008 22:59

Du kunne også smide et 17\" bag. Det kunne se cool ud 8)
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf the chicken » tors 13. nov 2008 14:15

Det er derfor man skal drifte noget mere, så kan man nemlig redde den :P
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken