11 sekunder

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

11 sekunder

Indlægaf Claus » tirs 17. maj 2005 13:11

Blot en lille \"forårs hilsen, her mens jeg har et par fridage..
Ja, så er det testet.
Vil du ikke give mig ret hvis jeg påstår at en MX´er er verdens hurtigste til og åbne og lukke taget.

Har taget mit stopur i brug og fra helt lukket til åben og tilbage igen...ja, der gik under 11 sekunder, det var med windbreaker oppe.

Genialt design..kan ikke undgå og skabe lidt opmærksomhed når man holder for rødt lys og så åbner eller lukker man taget på sådan en mx´er inden det bliver grønt - fremfor og holde ind til siden, stige ud af bilen m.m.
Nej - jeg har ikke andet og det er jo min fridag..hele dagen på landevejen og luft til håret :D

\"If its got tits or wheels, it will bring you trouble in the end\"
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Martin » tirs 17. maj 2005 16:25

Hehe det var hurtigt.... men det kan gøres endnu hurtigere!

7,42 -og det vare endda selvom jeg skulle lyne bagruden ned først! I denne tid er der ikke medregnet nedrulning af vinduerne (som selvfølgelig kan gørese elektrisk mens man sætter i gang for grønt :wink: )

Så jo mon ikke Mazda er blandt de hurtigste... Selvom jeg nok må indrømme at den nye MR2 næsten var endnu mere genial! Den benytter den forreste del af taget som sit eget kaleschedækken (det man er nødt til at knappe manuelt på, på en mx'er)

Syns dog det er meget hyggeligt at stå og knappe på, mens bilen varmer op, men hvis det bare er til en kortere tur.. ja så er det kun 7,42 sekunder!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Martin » tirs 17. maj 2005 16:25

Hehe det var hurtigt.... men det kan gøres endnu hurtigere!

7,42 -og det vare endda selvom jeg skulle lyne bagruden ned først! I denne tid er der ikke medregnet nedrulning af vinduerne (som selvfølgelig kan gørese elektrisk mens man sætter i gang for grønt :wink: )

Så jo mon ikke Mazda er blandt de hurtigste... Selvom jeg nok må indrømme at den nye MR2 næsten var endnu mere genial! Den benytter den forreste del af taget som sit eget kaleschedækken (det man er nødt til at knappe manuelt på, på en mx'er)

Syns dog det er meget hyggeligt at stå og knappe på, mens bilen varmer op, men hvis det bare er til en kortere tur.. ja så er det kun 7,42 sekunder!
Brugeravatar
Martin

Indlægaf Wackey » tirs 17. maj 2005 20:00

har ik lige taget tid på hvor hurtig jeg kan ordne min kalesche.. Men har prøvet at tage tid med et stopur fra 0-100 km/t fik den på 9,6 sek. ik verdens hurtigste.. men det er vel okay af en helt standar 1,6 fra 1991 :roll:
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Martin » tirs 17. maj 2005 20:27

Wackey skrev:har ik lige taget tid på hvor hurtig jeg kan ordne min kalesche.. Men har prøvet at tage tid med et stopur fra 0-100 km/t fik den på 9,6 sek. ik verdens hurtigste.. men det er vel okay af en helt standar 1,6 fra 1991 :roll:

Hehe cool 1,6 standard... det kender jeg til ;-)

men burde den ikke kunne gøre det på 8.7???

kørte faktis lige på med en 1.8 fra 98 i sommers... (og jo, han ga' den ALT hvad han kunne)
Brugeravatar
Martin

Indlægaf Wackey » tirs 17. maj 2005 22:27

hehe.. Det skulle den måske.. Gør den sikkert os men det er ik verdens letteste opgave at tage tid samtidig man kører... så der er nok lidt minus tid fra man opdager man er på 100 til man får trykket på knappen :lol:
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Hold den på 80km/h

Indlægaf Knud Erik » ons 18. maj 2005 10:07

Hvorfor bruge tid på at slå toppen op??
Fuld knald på varmen hvis det er koldt.
Skulle der komme en tordenbyge, klares den uden problemer, når man blot holder en fart på 80km/h
Men følg den grønne bølge ved lysene. :oops:
Knud Erik

Indlægaf Webmaster » ons 18. maj 2005 21:00

Det bliver lettere med den nye NC. Den har kun et håndtag i midten af kalechen, og man giver bare slip - så ryger den bagud og låser sig fast :o
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Tilbage til Diskussion