Hvis man skulle skifte sin MX5 ud, hvad skulle man så købe ?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf altid6 » man 17. nov 2008 10:18

Uha ja der er mange lækre biler, som godt måtte stå i min garage. Men når man er blevet ramt af den sygdom, hvor man godt kan lide at rode og skifte dele på bilen, udover at køre den, så findes der bare ikke så mange alternativer til den lille MX-5. Har man ikke så mange penge, er der altid noget der lige kan købes til bilen alligevel, så man føler at den bliver opgraderet. Tror ikke at hvis jeg havde en Boxter, Z4 eller SLK, at man ville have de samme muligheder, for at \"lege\" med bilen, udover at køre den. Plus at hvis man kigger på prisen for en langt dyre sportsvogn, så for den difference som er i prisen ned til en MX-5, ville jeg kunne bygge en MX-5, som nemt kunne out performe den dyre sportsvogn. Eksemple:
Bilbasen, Porche Boxter 2,5 fra 1998. 204 HK, 0-100 på 6,9 sek. Pris 449.000 kr.
Bilbasen, Mazda MX-5 1,8 fra 1998. 131 HK, 0-100 på 8,7 sek. Pris 154.000 kr.
Diff: 295.000 kr (brug de 150.000 kr på performance og tag ud og rejs for resten). Prøv at spørg Piphesten hvad han har brugt for at bygge sin MX-5 om til en bil som vil slagte den 449.000 kr's Boxter til hver en tid :wink: . Det er det som gør MX-5 unik for mig, det er muligheden for skræddersy den til ens eget behov, uden at skulle være millionær. Ja ja så er der lige det med lovgivningen og syn, men det er en anden sag.

PS. vinder jeg i lotto på lørdag, holder der også en bil men en sort hingst i min garage, men jeg vil ikke sælge min Mazda :D
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Foregående

Tilbage til Diskussion