Hvad laver du?

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lennart » tirs 30. dec 2008 17:44

Ikke mere IT. Haha

Jeg er selvstændig forretningsdrivende med en tankstation i byen vi bor i.
Vi er omkring 15 ansatte og omsætter for ca. 15 mill. Vi har posthus, samt et væld af små tilbud, lige fra pasfoto til eget bageri
Er oprindeligt uddannet i Fona, og har efterfølgemde prøvet lidt af hvert.
Jeg har arbejdet nogle år hos Fleggaard, været leder af et bowlingcenter i Flensborg (!), jeg har været halinspektør, men handel har altid været mig og da stationen her kom til salg slog jeg til. Rent privat er jeg 43 år, gift med Bettina og sammen har vi tre børn. Af fritidsinteresser kan nævnes, modelflyvning, filateli (frimærkesamler) og akvarier mv. For et par år siden solgte jeg min frimærkesamling for et større beløb og der er så sat nogen af pengene i MXeren. Og resten i aktier (surt bøv).
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Martin » tirs 30. dec 2008 20:03

Har heller ingen IT baggrung (det tætteste jeg kommer på, er vel lidt VBA programmering).. er HD(f) og arbejder som dealer i en af nordens største banker (dealer har INTET med salg af stoffer at gøre :!: , men i stedet køb/salg/market-making af renteswaps og obligation-futures for banken)

Har ingen firmabil, men fri adgang til Metroen :?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Claus » tirs 30. dec 2008 20:21

RC flyvning som interesse så er vi da 2 herinde..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lennart » tirs 30. dec 2008 21:18

Ja Claus.

Sidder og terper simulator, Easyflight3. Dejligt her i den mørke tid.
Vil gerne lære hovering, men det er s.... svært.

Hvad med dig er du erfaren pilot ?
Lennart

Indlægaf Claus » tirs 30. dec 2008 22:24

nej startede for 1år siden...men flyver indendørs her om vinteren...ganske underholdende og giver god erfaring.
Har kun 2 fly men vil gerne have en el skum glider ala easy glider, sådan til hygge flyvninger...
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Webmaster » tirs 30. dec 2008 23:28

Lidt modelfly bliver det også til her... Har en Walkera 4#3 helikopter, som jeg flyver lidt med i stuen... (Roter diameter = 17 cm, og den er med 4 kanaler).
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Lennart » ons 31. dec 2008 07:37

Kombinationen af MX5 og modelflyvning er nu ikke så god, for hvor gør man af flyene ?!!? Dem jeg har er med vingefang på 1,5 til 2 meter, og der skal et væld af ting og sager med. Samt mindst 1 barn. Har spekuleret i at lave en eller anden fiks lille trailer, hvor det hele kunne være i. Men det er nok svært at få lavet noget der ser bare nogenlunde ud efter MXeren. Og så skal der jo monteres krog mv. Det går jo ikke.
Kombinationen af modelflyvning og MX er alligevel tiltalende. Tænk på en stille sommerdag, hvor morgentågen netop har lettet og man mærker det bliver en stille og varm dag ahhhhh, ud i det fri med bilen, og så en modelflyver i baggagen. Den kombination vil jeg ikke misse.
Ud på flyvepladsen hvor duggen endnu er i græsset....... Om 3 måneder er det forår, sjældent har jeg glædet mig så meget.
Lennart

Indlægaf Danny » ons 31. dec 2008 10:27

Sjovt at se hvad folk går og river i i det daglige. Vi skulle planlægge en tur baseret på den viden vi får om hinanden, f.eks. skal kaffepausen ligge ved Tore :D

Jeg er 25 år og sergent ved Jyske Dragonregiment i Holstebro. Til daglig leder jeg en gruppe infanterister på 8 mand foruden mig selv i mangeartede opgaver. For tiden er vi på orlov fra vores udstationering i Afghanistan, hvor vi har til opgave at patruljere, bevogte, hjælpe de civile og kæmpe mod Talebob. Jeg planlægger at blive civil og uddanne mig som ejendomsmægler efter hjemkomst, således at jeg er nyudklækket når finanskrisen ophører :P

Firmabil er en PMV 113 (pansret mandskabsvogn) fra sidst i 60'erne, med 340 hk og ringe brændstoføkonomi. Partikelfilter er der vist heller ikke noget af. Til gengæld punkterer den ikke så let.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Uhrskov » ons 31. dec 2008 13:12

Danny skrev:Jeg er 25 år og sergent ved Jyske Dragonregiment i Holstebro. Til daglig leder jeg en gruppe infanterister på 8 mand foruden mig selv i mangeartede opgaver. For tiden er vi på orlov fra vores udstationering i Afghanistan, hvor vi har til opgave at patruljere, bevogte, hjælpe de civile og kæmpe mod Talebob. Jeg planlægger at blive civil og uddanne mig som ejendomsmægler efter hjemkomst, således at jeg er nyudklækket når finanskrisen ophører :P

Så må du hilse Mikael Engmark mange gange fra mig. Han har godt nævnt at han havde en fello army dude som kørte i MX5. Jeg har stor respekt for jeres arbejder, keep it up. Det må værer enormt spændende men også hård.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf MrT » ons 31. dec 2008 14:18

Jeg flyver også lidt RC faktisk, min farfar har bygget mange selv, så det er nok derfra interessen kommer. Selv har jeg dog kun en helikopter som jeg endnu prøver at lære at få til at flyve uden \"newbie-understel\". Det er svært fordi de er så følsomme i vinden osv, og jeg skal også have den genopbygget lidt da den styrtede et par gange sidste år. Måske vil det hjælpe med en mere avanceret gyro, så den ikke er så følsom i vinden...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tore » ons 31. dec 2008 15:48

Jamen - jeg lægger da gerne have/kaffe til en kaffepause på en mx5-tur. :-) ... og en eller anden form for five-speed/mx5-anthem er faktisk heller ikke nogen dårlig idé! Jeg er så småt begyndt at gå og samle ideér, så får vi se hvornår jeg får tid til at fordybe mig i studiet - efter jeg er blevet far er det som om alt tid bare forsvinder, helt af sig selv. :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Claus » ons 31. dec 2008 16:23

Lennart ja det er super...min trainer modeller har også vingefang på pænt over 150cm men heldigvis fylder de ikke alverden når de ikke er samlet.
Så der er også plads til en enkelt flyver i den lille når taget er nede.
Begge er Nitro, men vil gerne have en med el - så nu hvor vi er ved det...hvem vil købe en billig splinternt trainer komplet med ALT, servoer sender, 4 kanals modtager, motor og vinger, tank, servoer, modtager forbindelses stænger er samlet...ja, kun småting som propel og batterier skal monteres - altså 99% samlet, aldrig åbnet.
Jeg har givet 3495kr for den og er villig til at banke 30% af prisen.
Det er denne model som usamlet koster 2875kr men så skal man selv samle den med lim og hele svineriet, køber man den fabriks samlet er prisen 3495kr.
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/pro ... ts_id=8865
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Lennart » tors 1. jan 2009 08:29

Haha, sådan en Calmato40 har jeg også !! Ligger usamlet i en kasse og venter på mildere himmelstrøg, som MXeren i garagen. Foruden Calmato 40 har jeg også en Calmato 60, lavvinget. Som jeg er ved at samle.
Men den Calmato 40 er sikkert en god begyndermodel, har du fløjet med den Claus ?? Hvordan gik det ?? Evt. tips ??
Har fløjet en del fritflyvning med min far for 30 år siden, men nu er interessen blusset op, og jeg har endnu ikke haft et RC fly i luften.
Meldte mig i Haderslev modelflyveklub, og var dernede en enkelt dag i November hvor de da fløj endnu (!?!?!) selvfølgelig i MXeren, de var ligeså interesseret i bilen som jeg var i deres fly haha. Jeg spurgte hvordan dælen man lærte det, og rådet var enstemmigt, køb en simulator.
Jeg fik så fat i Easyflight 3, hvor der også er helikoptere MRT.
Programmet er megarealistisk og jeg har fået en klar føling med hvordan det foregår, jeg vil mene at jeg har smadret mindst 1000 fly i simulatoren, så det var dæleme blevet dyrt uden. Men nu kan jeg sgu, både rulle, loope, rygflyvning, start og landing. Hurrraaaa. :D
Lennart

Indlægaf Claus » tors 1. jan 2009 14:11

Nope har faktiak aldrig åbnet kassen, så den står blot og samler støv selv om den er komplet og flyveklar.

Jeg har en trainer som jeg bruger og det er min Nexstar, som har fået en hvor jeg har monteret en SK50 motor og bruger en Futaba FF7 2.4Ghz modtager.

http://www.avionic.dk/product_info.php? ... cef469b238
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Lennart » tors 1. jan 2009 14:36

Ser godt ud sådan en Nexstar, er det den du har lært flyvning med ?
Er den god ? Og jvad er næste skridt....Ja undskyld nu er vi vist på vej væk fra emnet.
Lennart

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion