Hvad laver du?

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Indlægaf Claus » tors 1. jan 2009 16:17

Ja, jeg skal være den første til at beklage at vi er på vej væk fra emnet..
Skal vi tale mere om dette emne må du skrive en pm til mig eller vi skal oprette et nyt emne.

Det er min første flyver og den er så godmodig og nem at flyve med under alle vejr betingelser.
Den har til forskel fra andre, indbyggede features som gør den mere stabil i luften som flaps og SpinControl Airfoil Extensions.
Så selv ved lav hastighed under sving, kan den ikke stalle, men vil hele tiden være selvoprettende \"kan fjernes når man har mere erfaring\"
http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=258

Næste skridt er at jeg også skal have mig en børsteløs el glider til hyggeflyvning.

Derudover har jeg også en HPI Savage opgraderet med 3 trins automatgear og 0.28motor.
http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=729

Ja, der kal jo være plads til drengerøven og drengerøvs legetøjet - det er jo derfor vi alle herinde har en MX5.
Senest rettet af Claus tors 1. jan 2009 17:13, rettet i alt 1 gang.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Mogenz » tors 1. jan 2009 16:59

Smutter lige tilbage til emnet

Jeg er 31 år og arbejder i et større dansk el-selskab. Men har ikke noget el at gøre.
Jeg arbejder med at overvåge Fibernettet så vores kunder ikke oplever udfald på deres dyrtindkøbte services, IP-TV, IP-telefoni og Internet.
Af andre biler har jeg haft en 106´er ind til december hvor den ikke gik igennem syn og er nu skrottet. Så nu er MX-5´eren det eneste transport middel.
Jeg har ingen fly eller modelfly eller cykler /et hjulede cykler.
Jeg har ingen børn, jeg har været gift i 5 år og skilt igen og har nu en ny kæreste.
Min største interesse er at rejse, både med bil og uden. Jeg har en lejlighed i Brasilien som min sommer ferie normalt går til at besøge ( min sommer ferie ligger gerne i december eller januar ). Vinterferie altid i avoriaz i frankrig hvor der er et par lejligheder i familiens eje som jeg ynder at tilbrige et par uger i sammen med gutterne (skiferie er nu dejligt).
Ellers så bare godt nytår, og husk at køre som død og helvede mazdaen kan li´ det.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Kuksi » tors 1. jan 2009 17:45

Så melder jeg mig også lige på banen.
En stor drengerøv på 47 år, med kone, børn (9 og 11) og eget hus.
I indkørslen holder der ud over NA'eren, en 306XS 1,6 og en Megane 1,6 RXT stationcar. Sidst nævnte er familliecontaineren, som også slæber campingvognen (og så er det sku' slut med fartoverskridelser). Selv 17\" og gasstøddæmpere, har ikke kunne pille fornemmelsen af \"blød hat\" af den bil. Men den har faktisk gjort det godt, nu med 250.000km på klokken.
Jeg er uddannet elektronikmekaniker, og har siden 1982 været ansat i danmarks, og nu et af verdens største vægtfirmaer. Har haft mange jobs inden for koncernen. Service tekniker, printkort reperatør, leder af klargørings afd. supporter i speciel service, underviser og i salgs afdelingen som teknisk ansvarlig. Så man kan da vist roligt sige jeg er kommet lidt omkring i firmaet.
Ud over den alt over skyggende MX-5 interesse, så er det Hi-Fi / musik fritiden går med. Rør forstærkere, både for- og effekt kan bare lyde så godt ! De er enten hjemmebyggede eller ombyggede til ukendelighed. :lol:
Sjovt nok så har RC biler og fly også altid interesseret mig, men jeg har aldrig fået gjort noget ved dette. Det er kun blevet til nogle besøg i klubber, hvor jeg har kikket lidt på. Jeg elsker også at køre gocart, når lejligheden byder sig (RaceHall, eller udendørs i 100cc).
Det alt overskyggende problem er at få tid til det hele. Familien skal jo passes og jobbet tar' jo også sin del af den vågne tid.
Tænk hvis man bare altid havde penge nok på kontoen.... Så skulle I sku' se en lækker MX-5, der sikkert var svær at syne. 8)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lennart » tors 1. jan 2009 18:37

Jammen KUKSI, du har da en lækker MX5 der sikkert er svær at syne :lol: :lol:
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Lennart » tors 1. jan 2009 18:42

Det har været et sjovt indlæg syntes jeg, hvor man har fået et lille indblik i de andres hjerner og hjerter. Der er mange ting til fælles i grunden.
Måske er vi bare typiske danske mænd, der elsker famile og børn med hus og have, men også gerne vil rode lidt ude i værkstedet. Det nytter sku ikke der går for meget samtalekøkken i den, vi har brug for lidt plads, hvor vi går og nørkler lidt for os selv.
Hvilken bil kan man så få ind under de vinger, ja selvfølgelig en MX5 det er jo oplagt. :D
Lennart

Indlægaf brutalis » fre 2. jan 2009 11:10

Så må jeg da bare konstatere at jeg afviger en del fra normen af mx-5 ejere i dette forum, da jeg faktisk hverken har nogen uddanelse eller beskæftiger mig med IT! Men er 37 år og bor i Egeskov nord for Fredericia
Er lige pt. jobsøgenede men kører en lille vinduespudser virksomhed i min fritid! :D GODT NYTÅR TIL ALLE! Og tak for alle de gode råd!
brutalis

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Lennart » fre 2. jan 2009 12:29

Har lige tilføjet endnu et godt råd under alle mine indlæg Brutalis, vi skal jo lære fra os, mens vi kan :lol: :lol:
Lennart

Indlægaf Danny » fre 2. jan 2009 12:44

> Urhskov

Hermed gjort, jeg skulle hilse igen. Han var hurtig til i nedsættende tone at nævne, at du også kører Honda skal det siges :P
Og tak for roserne, nu er vi hernede igen. Desværre, for jeg nåede aldrig at starte 5'eren op i min juleferie.

> Lennart

Ja du har nok ret, vi er vist ikke så forskellige igen. Ikke at det overrasker mig. Der er jo ikke noget hyggeligere end at gå og nørde med vognen ude i garagen eller tage en søndagstur på vejene, det må alle da kunne indse :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Piphest » fre 2. jan 2009 20:55

Hejdaw,

Jeg er 37 om et par uger. Jeg har mit eget firma, hvor jeg arbejder som selvstændig IT-konsulent.
Tidligere har jeg arbejdet 7 år som IT-konsulent i en større IT-virksomhed og siden 3 år som IT-ansvarlig for et stort advokatfirma.

Ud over min elskede lille Zom zoom zoooomtzzzh... Miata har jeg, til daglig brug, en lettere chippet Seat Altea 2.0 TFSI, som jeg overvejer at skifte ud med en '07 - '09 BMW 118d.

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/itsuite
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=835082817
Hjemmeside: http://www.it-suite.dk
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf hasse » fre 2. jan 2009 22:59

Piphest skriver:
\"...siden 3 år som IT-ansvarlig for et stort advokatfirma. \"

Ja nogen starter tidligere end andre.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Piphest » fre 2. jan 2009 23:07

hasse skrev:Piphest skriver:
"...siden 3 år som IT-ansvarlig for et stort advokatfirma. "

Ja nogen starter tidligere end andre.

Ja ja, selv om der manglede et komma, tror jeg godt man kunne forstå meningen...

"...og siden, 3 år som IT-ansvarlig for et stort advokatfirma."
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Indlægaf hasse » fre 2. jan 2009 23:14

Ku ik' la' vær'.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Piphest » fre 2. jan 2009 23:15

hasse skrev:Ku ik' la' vær'.

:P :D
Brugeravatar
Piphest

Indlægaf Viggoman » lør 3. jan 2009 01:08

Og når vi nu er i afdelingen for dansk retskrivning:

\"Jubii - FMII GT3071-R -turbo, 750cc dysser, FM dual fuel rail, Hydra Nemesis EMS og Toyo R888 - 312,2hk / 364,4 Nm. @ 14 psi\"

Dysser er med ét s........Ordnung muss sein! 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf psc » søn 4. jan 2009 16:30

skal også være med her.

37 år. kører rundt og rådgiver/sælger software løsninger til danske virksomheder...
Da konebilen døde i sommers, fik hun Mondeoen, og så var det ellers på jagt efter en bil til mig selv. og faldt for mazdaratien. brugte 14 dages ferie på at tjekke markedet, og endte med den jeg har i dag.
kørt 10k km. siden august, and still loving it.

Derudover kører jeg til sløjen så tit som konen nu tillader (4-5 gange om året).
gift, og har 3 børn.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion