Lige netop koldt vejr var hvor jeg følte der var størst forskel på lædefedt og den normale vinylpleje, men det er jo så min egen bedømmelse

Som Claus skriver er det ikke en god ide at lægge den ned når den er kold, da overfladen bliver meget usmidig og dermed mere udsat for \"fejlfolder\". Mener også det står i brugsvejledning.
Hvis man vil være helt sikker på at kalechen er blød nok, tager man første del af turen med fuld knald på varmen, og så lægger man den ned. Virker også godt hvis du vælger læderfedt og vil bruge det om vinteren, ikke nemt at arbejde med det på en kold overflade.
Angående om den kan tåle at stå ude, kan jeg ikke se der bliver det større problem hvis den bliver vedligeholdt. Som Munk skriver er der flere der har deres MX5 stående ude, og der virker ikke til at være nogen problemer med det. Dog kan jeg forestille mig det vil være en god ide at være helt sikker på at drænhullerne er rene, og regn-skinnen / andre lister fungerer og er tætte. Ellers kan du ende med at bilen kommer til at lugte lidt jordslået, da vandet ikke bliver ledt ordenligt væk.
Hos mig var de bagerste drænhuller stoppet lige da jeg fik bilen, hvilket resulterede i at stoffet på hattehylden blev vådt i kanten. Kunne også se begyndende mug der, hvilket nok ikke lige giver en god lugt i bilen i længden