Første forårsdag

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Første forårsdag

Indlægaf Lennart » ons 4. mar 2009 17:23

Ja så kom den første dag i mands minde hvor man turde vove sig ud uden at risikere at miste modet af tåge, frost eller slagregn.
En tør dag med en del sol, her i Åbenrå ihvertfald. Skal skal ikke ????
NEJ ikke endnu.......MEN bilen var du ude af garagen med kluden nede
for første gang siden oktober ! Dejligt at se den i sit rette dress igen.
Men jeg nøjedes med at vaske den. Så den første topløse tur må vente lidt endnu !!! MEN det var sku lige før. :D
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf And » ons 4. mar 2009 18:51

Her på sydfyn var vejret også dejligt, godtnok havde jeg været på arbejde i Århus hele natten, men 2 timers søvn måtte da være rigeligt, så kl. 12 var det ud af fjerene og afsted.

Dagen i dag bød kun på et mål - km. tælleren skulle runde 219.000 km, så efter ca. 160 topløse km på kryds og tværs af sydfyn står bilen nu i garagen igen. Målet blev nået km tælleren viser præcist det ønskede tal og jeg fandt flere nye spændende veje i løbet af dagen. Var også lige et smut forbi Andreas og kunne lige beundre Jeppes fine NB der hang på liften og var næsten ved at være forårsklar... lækker bil!

Ahhh, dejlig dag... og nu har jeg da vist travlt med alle de småting jeg ville lave på bilen inden foråret :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Mogenz » ons 4. mar 2009 20:52

Skyer her...øvøv havde ellers fri til 16.00.

Når men ville da bare sige at jeg har da flere gange i januar og februar måned haft taget nede i strålende sol. Sidste gang fredag den 27/2. fra Gentofte til Helsingør af strandvejen....virkelig dejlig tur.
Mødte faktisk en audi a4 cabrio lige ledes med taget nede og vi hilste pænt :)
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Uhrskov » tors 5. mar 2009 20:20

Fik endelig lejlighed til at få hardtoppen af her for 14 dage sidden. Og det er allerede blevet til 2 morgenr og 3 aften ture til og fra arbejder :-P
Det er godt nok være noget skyet de sidste dage, men så længe det bare er tørt skal kluden ned.
Har fastmonteret: Uldtæppe., hansker, halvstørklade og vigtigst læderhatten. Så er det er slet ikke noget problem at holde varmen.

En af mine bedste klud nede dage var forøvrigt en en totalt klar januar solopgang med -2grader og rimfrost i græsset. Det stikker næsten en sommermorgen.

Har kun mødt en caprio med kluden nede de sidste 14 dage. Det var selvfølgelig hverken en A4, Pisjø CC, PT Cruiser, Punto Caprio... men en Alfa Spider (MX5 stedfar). Han så mig dog ikke, så der blev ikke hilst igen.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf motorbøllen » tors 5. mar 2009 23:57

Den 23 februar, efter en hel dag med sol, kunne jeg ikke dy mig længere og måtte bare ud i det gode vejr.

Jeg var ved at blive mokket af vejen, da en gut i en Nissan Patrol, lige skulle se om det var rigtigt nok at der var et lalleglad fjols (mig) der kørte rundt uden tag. :o
Det var koldt, men for pokker det var ubeskriveligt.

Volbeat cd i anlægget og så var jeg den der var kørt.
Siden er det kun blevet til et par småture, og vejret går heldigvis den rigtige vej nu, så jeg skal nok komme efter det.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Tilbage til Diskussion