udskiftning af kaleche

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

udskiftning af kaleche

Indlægaf pdc » fre 6. mar 2009 16:29

hej overjer at at smide en ny kaleche med glas bagrude i i stedet for den gamle med plastik rude.
er der noget det skal ændres eller er det bare lige til at skifte?
pdc

Indlægaf Kuksi » fre 6. mar 2009 17:03

Jeg skiftede min sidste sommer. Der er lige ud af landevejen. Vigtigst er det nok bare at være omhyggelig og ta' sig tid. Der kan findes massere af vejledninger og råd på nettet.
Valgte en sort i Sonnenland stof, og glasbagrude. Er yderst tilfreds. Købte i Tyskland på e-bay fra en forhandler,gav lige under 3000,- leveret med posten. Men der er også nogle herhjemme der tilbyder både salg og montering, til menneskelige priser. Min bil er ren hobby, så selvfølgelig skulle jeg prøve selv. :D
Billede

Søg evt. herinde efter \"kaleche\", der må være flere tråde.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf pdc » fre 6. mar 2009 17:47

det er til en na .kuksi hvor langtid tog det cirka at skifte den?
pdc

Indlægaf Kuksi » fre 6. mar 2009 17:57

Min er også NA'er. Mht. tidsforbrug, så var det noget jeg gik til og fra over en lør/søndag. Der var ting der blev grundet og malet samtidig, nu hvor man kunne komme til. Jeg vil skyde på 10-12 timer ialt. Men kan sikkert gøre det hurtigere, når man har prøvet det før.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf pdc » fre 6. mar 2009 18:01

kan du huske hjhemme siden hvor du har købt din henne?
pdc

Indlægaf Kuksi » fre 6. mar 2009 23:36

Kan ikke længere finde ham. Men det var som nævnt via e-bay.de. Tror stadig det er muligt at finde en til den pris.

Læs iøvrigt lidt mere her. http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1340&postdays=0&postorder=asc&highlight=kaleche&start=0
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf PGS » lør 7. mar 2009 21:31

Med tanke på forholdet mellem dansk og svensk valuta, så er alternativet måske at tage en tur med färgen og hilse på dette firma i Helsingborg.

http://www.topntrim.nu/
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf Danny » søn 8. mar 2009 00:32

Hver gang snakken falder på nye kalecher, bliver jeg nødt til at nævne duettomotors i USA grundet mine egne erfaringer.

De leverer et produkt i god kvalitet (vinylkalecherne er af samme materiale som Mazdas, stofkalecherne er en opgradering til det Mercedes og Jaguar bruger) og har en fiks detalje: man kan få en glasbagrude uden at skulle lyne noget som helst for at køre topløst. Betjeningen er som hvis du havde plastikrude og går lige så hurtigt faktisk. Men hvis man ikke ønsker dette, kan man også godt få en \"normal\" lynlåskaleche.

Prisen var for mig i 2005 6500 kr leveret til døren, for stofmodellen med glas (som er dyrest). Det var desuden inklusiv et nyt rain-rail, da de sælger en angiveligt uopslidelig en. Det skal sammenlignes med den daværende pris hos Mazda for en med plastrude på 9000 kr, uden installation.

Jeg installerede det på 6-7 timer, men jeg lavede også nogle torskefejl. I dag ville jeg nok kunne gøre det på 5-6 timer.

Jeg mener også, at the chicken har en...
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf PGS » søn 8. mar 2009 10:17

Danny selv om du har haft gode erfaringer med duettmotors i USA så går det ikke at komme uden om at dollarn er blevet dyr og den svenske kr er blevet utrolig billig.

Jeg regnede ud at Top´n Trim i Helsingborg skulle ha for deres \"top of the line\" caleche med elopvarmet glasrude og i stof incl. rainrail ca. 5300 Dkr.

Sammelign den pris med hvad du betalte for fire år siden :wink:

(Jeg er ikke på nogen måde involveret i ovenstående firma) 8)
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf Danny » søn 8. mar 2009 18:05

@ PGS

Det har du skam ret i, det kan jeg ikke benægte.

Jeg kunne bare ikke lade være med at anbefale et produkt jeg selv har gode erfaringer med. Jeg har overhovedet ikke undersøgt det svneske marked for kalecher (eller noget andet), det kunne måske være man skulle åbne lidt mere op for det :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Problemer og løsninger