kobling

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

kobling

Indlægaf Ken » man 16. mar 2009 17:39

Hej
Jeg skiftede kobling på min 1,6 NA for under tre måneder siden, og nu er den begyndt af ruske. Satans også…
Valget gik på denne sag:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/256

Der må naturligvis være tale om en reklamation, men hvis skidtet ikke kan holde havde jeg tænk mig at opgradere. Hvad er jeres erfaringer med ACT koblinger?
SÃ¥ vidt jeg husker kan man uden ekstra arbejde montere et 1,8 koblingskit, eller hva?
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Claus » man 16. mar 2009 19:27

Super kvalitet du får for de 1300kr sådan en kobling koster.

Hvordan gør den ?

Det kan være at der olie på anlægsfladen ?
Har du prøvet at brænde det væk ?
Det kan være at narvet/udrykker lejet er monteret forkert ?

Jeg har aldrig hørt noget negativt om Sachs koblinger.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » man 16. mar 2009 22:47

Lyder underligt med din kobling :?

Hvis du vil have en 1,8 kobling i skal du også montere et 1,8 svinghjul, men ellers er der ikke noget til hindring for det. Jeg mener for øvrigt, at Hasse herinde har en ACT-kobling og et FM svinghjul i sin dyt hvis du vil have personlige udtalelser.

Jeg kan for øvrigt se, at FM nu fører nogle nye koblinger sideløbende med ACT hvis det var noget. Efter lidt hurtig læsning på deres hjemmeside, kunne jeg forstå at de skulle føles lidt mere som standart koblingen og samtidig være stærke nok til at klare trykladning.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Ken » man 16. mar 2009 23:11

Brænde det væk? Altså give den ordentlig skovlfuld kul? Tvivler stærkt på det vil have en positiv effekt...

Den rusker, som om svinghjulet er skævt eller koblingen havde kørt +80.000! Jeg har fornemmelsen af at det bliver værre jo større belastningen er.

Men ja, sachs plejer at lave udmærkede koblinger.

Siden den er købt gennem mx5parts tror jeg det er nemmest at opgradere gennem dem.

1,8 svinghjulet kan monteres i 1,6 gearkassen på 1,6 motoren uden problemer?

Claus, du ville ikke sælge dine goodyear F1'er?
Brugeravatar
Ken

Indlægaf KjaLLe » tirs 17. mar 2009 03:45

Ken skrev:1,8 svinghjulet kan monteres i 1,6 gearkassen på 1,6 motoren uden problemer??

Yeps, jeg har 1.8 kobling og lettet svinghjul i min.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Claus » tirs 17. mar 2009 08:17

Ken...ja, brænde det væk, det er nok eneste mulighed med mindre du igen vil afmontere gearkassen fra motoren for at rense det med noget affedtnings middel - ja så er eneste alternati at det skal brændes væk ved at \"fedte\" koblingen indtil dine fedt fingre på koblingne er slebet af.
Det er derfor den rusker, når den skal trække og du belaster motoren...så glider koblingen engang imellem på grund af ovenstående.

Jo jeg vil gerne sælge mine 17\" F1 dæk, men mener kun at der er til 1 sommer sæson tilbage på dem - men jeg har også nogle rigtig flotte 195/50/15 liggende, mener at det er Michelin. Skal du ud og købe nye dæk, hold dig væk fra F1 i 17\" du tror der er noget galt.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Ken » tirs 17. mar 2009 08:21

Standard 1,8 kobling?

Hvordan virker den, er den blevet fastere/bedre eller ingen nævneværdig forskel?
Brugeravatar
Ken

Indlægaf Claus » tirs 17. mar 2009 08:58

Jeg tror ikke at man kan mærke den store forskel om 1.6 versus 1.8 koblingen er mere hård i forhold til den anden idet koblingen er hydraulisk styret.
Men som Danny skrev kan koblingen holde til mere effekt hvis du en dag skal tune, have turbo eller kompressor på den, men så bliver bagtøjet det svageste led på din model og så skal du have et NB bagtøj med LSD..så der er flere faktorer man skal være opmærksom på.

Personligt vil jeg gøre det som er nemmest og hurtigst inden jeg ville tænke i andre baner - først affedte koblingen for fedt fingre og samle det igen og så se om det ikke har hjulpet, hvilket det med garanti vil gøre - specielt hvis du ikke fik det gjort inden monteringen.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Ken » tirs 17. mar 2009 22:51

Vogntøjet er født med LSD.

Jeg må have misforstået dit tidligere indlæg for jeg troede du havde 15\" F1'ere. Jeg har netop lige bestilt fire nye, men tak for tilbudet.

Det kan sgu ikke være fedtede fingre, da den har virket 100% indtil i weekenden... Og stadig kun gør det periodevis. Jeg har en bange anelse om det er et skævt svinghjul.

Jeg tror jeg vil erhverve mig et 1,8 kit med svinghjul.
Brugeravatar
Ken

Tilbage til Problemer og løsninger