Bilen dør i ny og næ :(

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Gabbe » tirs 17. mar 2009 14:51

Omkring de 20 med sidespejl og ny tandrem og diverse....

SÃ¥ skal den bare buffes op til 150 hk senere hen
Mazda mx-5 NA 97
Brugeravatar
Gabbe

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Viggoman » tirs 17. mar 2009 14:59

Auch....det er satme da en slags penge. Lidt pebret når en fornuftig motor kan fås på ebay for små penge (mellem 500 og 1000 Euro)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tirs 17. mar 2009 18:35

Det er jo svært at tage stilling til. Det med prisen for en brugt motor.

Men én ting ved jeg:
Jeg ville aldrig købe en brugt motor via ebay. Så hellere springe i bugten.

ILmotor HAR HAFT renoverede motorer.
Og hvis jeg ikke husker helt galt, lå de - vist nok - på omkring 30-35.000 kr.

Og så er der selvfølgelig også Flyinmiata (og evt. tage den med hjem som håndbagage!!).

Men vi \"taler\" om Andreas.
Og jeg tror ikke, han vil sælge noget lort..medmindre man direkte beder om noget lort, fordi man selv vil hovedreparere.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » tirs 17. mar 2009 20:54

Selvom jeg godt er klar over, at det er dyrere, havde jeg også tænkt mig at købe en brugt motor fra Andreas hvis jeg skulle lave swappet. Der har man en hvis garanti for hvad man får, servicebog på motoren og den slags. Lige præcis en motor synes jeg er den udgift værd, især hvis man har tænkt sig at den skal tunes i fremtiden. Der er det rart at vide, at man ikke har købt katten i sækken.

> Gabbe

Det sagde han også til mig. Og blev egentlig også overbevist. Men jeg kunne ikke lade være at tænke på, at tusindvis af mx-5-ejere har gennemført det swap før mig, endda så meget at der er marked for specielle kits til den anledning. Og mig som kun vil have kompressor og ikke kan overtales til turbo, må erkende, at der er meget begrænset udvalg til 1.6'eren på den front.

Og hvis man nu smed lettere plejlstænger i, burde det kunne kompensere for 1.6'erens bedre omdrejningsvillighed måske :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Viggoman » tirs 17. mar 2009 21:35

Prisen er sikkert OK, når det er med garanti og ombytning.

Men som gør-det-selv freak ville jeg støve en nyere 1.8'er op og så give den den helt store tur. Sikke en kværn man kunne lave for 20 af de store :D
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Danny » tirs 17. mar 2009 21:44

> Viggoman

Det ved jeg nu ikke for 20000. Hvis først de ca 13000 går til en motor med 70000 på tælleren, så har man ikkeså meget igen at lege for. Hvis man er meget heldig kan man måske skaffe lidt indmad og en MNSPN eller hvad den nu hedder, men man skal jo starte et sted :P
Danny

Indlægaf Kuksi » tirs 17. mar 2009 23:28

Jeg ville købe en skadet bil i Tyskland. Tror let man fandt en med få km, til 1000-1500€. Og sikke en masse reservedele.

Resten skulle bare smides i konens urtehave under en presenning. SÃ¥ var det let at hente hvad man skulle bruge i fremtiden. :lol:

F.eks denne som ikke engang er skadet.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bpgzfdttv2zv
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Gabbe » ons 18. mar 2009 16:23

Danny skrev:Selvom jeg godt er klar over, at det er dyrere, havde jeg også tænkt mig at købe en brugt motor fra Andreas hvis jeg skulle lave swappet. Der har man en hvis garanti for hvad man får, servicebog på motoren og den slags. Lige præcis en motor synes jeg er den udgift værd, især hvis man har tænkt sig at den skal tunes i fremtiden. Der er det rart at vide, at man ikke har købt katten i sækken.

> Gabbe

Det sagde han også til mig. Og blev egentlig også overbevist. Men jeg kunne ikke lade være at tænke på, at tusindvis af mx-5-ejere har gennemført det swap før mig, endda så meget at der er marked for specielle kits til den anledning. Og mig som kun vil have kompressor og ikke kan overtales til turbo, må erkende, at der er meget begrænset udvalg til 1.6'eren på den front.

Og hvis man nu smed lettere plejlstænger i, burde det kunne kompensere for 1.6'erens bedre omdrejningsvillighed måske :P

Andreas fortalte bare at jeg realistisk set godt ville kunne komme op 150 hk med en kompressor...

Så nu må vi se :D
Mazda mx-5 NA 97
Brugeravatar
Gabbe

Indlægaf hasse » ons 18. mar 2009 17:35

Sku' vi ikke lade Gabbe glæde sig over sin dyt??
Som nu bliver monteret med en motor fra vores alles Andreas.

Og så ta' det med at renovere en motor evt. ved at udskifte motor med en anden det være sig tilsvarende eller en større, i en særskilt tråd??
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Danny » ons 18. mar 2009 21:09

> Gabbe

Ja det har han ret i, det kan nemt lade sig gøre. Af en eller anden grund tænke jeg automatisk på noget i omegnen af 200 hk.

> Hasse

Det gør jeg skam også og bifalder hans valg. Men du ved jo nok, det er så svært ikke at lade tankerne vandre mellem emnerne når man først er i de baner :D
Danny

Indlægaf hasse » ons 18. mar 2009 21:20

Ja Danny. Det VED jeg alt om!!!!!!!!!!!!!

Og det er svært at \"holde kæft\"...bare en gang imellem.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Kuksi » ons 18. mar 2009 23:31

Ja, der er i hvert fald ingen grund til ikke at være sikker på at det Andreas laver er 100% i orden. Kan bestemt også godt forstå at nogen falder for den løsning.
Ikke alle er gør det selv typen, eller har ikke forholdene til at leve det de gerne ville. Andre igen har ikke noget problem med at hive pengene op, eller kunne overhovedet slet ikke tænke sig at kunne/gøre det selv.
Sådan er vi alle så forskellige, og hurra for det. :)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Gabbe » tors 19. mar 2009 07:21

Jeg har 4 jobs og bor i lejlighed i Kbh, så har hverken forholdene eller tiden til at rode så meget med bilen...

Men er spændt på hvorden motoren kører, ligesom om jeg slet ikke kan huske hvordan det føltes da jeg købte den....

Men glæder mig meget...
Mazda mx-5 NA 97
Brugeravatar
Gabbe

Indlægaf hasse » tors 19. mar 2009 09:10

Kan forestille mig, at det er som juleaften:
Skide være med gåsestegen.
Skide være med risengrøden.
Skide være med juletræet.

Lad os nu for helvede komme i gang med gaverne.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Gabbe » tors 19. mar 2009 10:08

Jeg skriver lige når jeg har fået bilen tilbage, regner med at Andreas viser mig den gamle motor så kan jeg lige poste nogle fotos samtidig...

Nøj hvor er der længe til juleaften.... og hold kæft hvor det surt at køre med bus og tog...
Mazda mx-5 NA 97
Brugeravatar
Gabbe

ForegåendeNæste

Tilbage til Problemer og løsninger