Det bliver ikke billigere...........Trackday.

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Det bliver ikke billigere...........Trackday.

Indlægaf altid6 » lør 28. feb 2009 16:48

Kom til Trackday på Ring Knutstorp med den svenske MX-5racingclub.

Datum: 2 maj 2009
Bankörning på Ring Knutstorp

Detaljer:
Lotus car club inbjuder MX-5 Racing Clubs medlemmar till bankörning på Knutstorp.

Lördagen den 2:e maj 09:00-17:00
Plats: Ring Knutstorp
Avgift: 950:- (Svenska kronor)
Betalas senast 2:e april (därefter gäller 1200 kr)
Bankgiro: 5804-9263
För deltagare från utlandet behövs även:
IBAN: SE 63 8000 0816 9598 3659 7139
BIC: SWEDSESS

Ta chansen att lära känna din bil närmare. Det blir en heldag utan hastighetsbegränsning och mötande trafik. Dagen riktar sig framför allt till nybörjare, men även vana förare är välkomna då det blir körning i olika grupper indelade efter erfarenhet. Instruktörer finns på plats för att ge tips.

Grupp A - Debutanter
Grupp B - Vana förare som kört någon eller några gånger tidigare
Grupp C - Rutinerade förare

Man for simpelthen ikke en billigere mulighed for at prøve denne fantastiske bane, som bliver kaldt Nordens Nürburgring.
http://www.mx5racingclub.se/index.php?mact=Calendar,cntnt01,default,0&cntnt01year=2009&cntnt01month=&cntnt01event_id=38&cntnt01display=event&cntnt01lang=sv_SE&cntnt01returnid=102

Banen ligger cirka 40 kilometer fra Øresundsbro, så er man fra hovedstaden, er det jo kun en smut tur. Det fede ved denne dag, udover prisen, så er det at der kun kommer MX-5 og Lotus. Så frygten for langt hurtigere og eksotiske biler som Porsche og Ferrari er ikke tilstede. Dette kan godt være et problem, især hvis man skal på bane for føstergang.

Det bedste er dog prisen. En dag på Knutstorp med GRC koster 1800 kr. Med denne mulighed kan man slippe med 1350 Svenske kroner, altså cirka 880 Danske kroner, hvis man betaler inden 2 april. Med i de 880 kr er også et medlemskab af MX-5racingklub, da man skal være medlem for at deltage.

Skriv her hvis i er interresseret i at tage derover. Kunne være hyggeligt, hvis vi var et hold danske MX-5, som stillede op, til noget sjov bane kørsel og en hyggelig stund med vores svenske MX-5 kammerater.

Hvis vi bliver nogle stykker kan man jo godt kalde det for et lille MX-5 træf :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » lør 28. feb 2009 22:48

Desværre. Er i Prag med konen........

Ellers var jeg allerede tilmeldt 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » søn 1. mar 2009 00:02

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at deltage, også selv om det ikke er lige om hjørnet for mig.
Andre fra det Østjyske der evt. ville følges?

Har læst reglerne [url]http://www.lccs.nu/Portals/0/bilder/bana/Körregler2009.pdf[/url]. Er det bare at køre med taget oppe, hvis FIA godkendt styrtbøjle mangler?
Samtidig er det nok et problem at jeg ikke har bugserings øjer på. De orginale kan monteres igen, men de vil ikke kunne bruges (slet ikke i bag) da de sidder gemt under front/hæk.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » søn 1. mar 2009 10:03

Jeg synes det lyder rigtigt fristende, er dog desværre i tvivl om jeg selv kan klemme en fridag ind der... Prisen er rørende billig, selv når der skal betales et par broer.

I \"værste\" fald må jeg i stedet satse på 20 års jubilæumet for MX-5 v. Nürburgring, men det er en helt anden historie.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf altid6 » søn 1. mar 2009 11:56

Det er jo det som også er perfekt ved denne trackday. Det er jo en lørdag, 95 % af andre trackdays er på en hverdag, så man skal tage fri fra arbejde. Det vil være fedt hvis i kom nogle stykker fra Jylland og til den pris, for i næsten broerne betalt, i forhold til en hver anden trackday i Sverige.
Reglerne minder meget om alle andre trackdays. Men der er altid diskusion om placeringen af den kaleche. Her skal den så være oppe, andre steder er de ligeglade og hos Alfaklubben er biler med kaleche helt forbudt. Jeg ved ikke rigtig med de der bugserings øjer, mon ikke der er et andet sted man kan hive i hvis uheldet skulle være ude og man sidder fast i et sandfang.

Jeg regner med at tage derover, hvis vi bliver nogle stykker fra Danmark (med mindre det lige falder sammen med en familie forøgelse) og kunne forstå på Web at han også var interesseret.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » fre 13. mar 2009 10:57

Nårh er der ikke flere som er med på denne tur d. 2 maj???? Vi kan jo godt kalde det et MX-5 træf :D
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Softtop » fre 13. mar 2009 14:17

Du gør sgu god reklame for denne dag - hvilket er helt forståeligt, når man tænker på hvor fedt det er at køre på bane. Men jeg syntes der er noget med et MX-5 Racing Club medlemskab?
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf altid6 » fre 13. mar 2009 15:13

Det er helt rigtigt at man bliver nød til at melde sig ind i MX-5 racingclub og det koster 400 svenske kroner. Derved kommer dagen til at koste 1350 svenske kr og det er inkl. medlemskabet og med den lave svenske krone er det cirka 880 danskekroner, hvilket er langt billigere end noget som danske klubber kan tilbyde. Ved danske trackdays på knutten, kræver det også tit medlemskab af en klub, med mindre det er GRC, men de er næsten 1000 Dkr dyre for en dag på Knutten.

Jeg er meget klar på at skulle derop, men det kunne være hyggeligt hvis vi var nogle flere dansker.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf KimT » man 23. mar 2009 21:28

Jeg ville gerne men kan desværre ikke :cry:
... men giv gerne besked ved lignende arrangementer :!:
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf altid6 » tirs 24. mar 2009 08:39

Der er ikke lang tid til 2. april. Derefter bliver dette tilbud dyre.

Er der ikke nogen som planlægger at tage med??? Med mindre kæresten går 3 uger over tid (eller andre komplikationer) med vores barn, så er jeg klar til den 2. maj på Knutten.

Det er jo ikke sjovt at skulle være den eneste dansker, vi må da over og vise svenskerne vores fine biler og vise dem, hvordan man håndtere banekørsel :D . Kom nu, meld tilbage om ikke i skal med, så vi også kan arrangere noget fælles kørsel.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Claus » tirs 24. mar 2009 10:21

Beklager, men min er ikke på gaden endnu....og jeg skal lige have ordnet nogle småting med nye bremser, forhjulsleje og en lille udfordring med ekstra olie køling.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » tirs 24. mar 2009 11:42

Men er den ikke klar til lørdag den 2. maj??? Min er også helt skilt ad. Har lige sat nye bøsninger i, men skal have udskiftet en bærearm, have nye bremserør, har købt nye bremser til foran, 4 stemple kaliber, med 285 mm skiver.............+ Jeg har købt et LC-1 kit, med en LSU4 sonde wideband, samt en XD-16 AFR måler. Udover det skal jeg have installeret min Wolf3D motorstyrring, have fjernet luftmængdemåleren osv. osv. Der er masser der skal gøres :)
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Kaleche...

Indlægaf poulsen » tirs 24. mar 2009 13:22

Kan ikke helt hitte ud af en ting, det lyder som altid6 har fundet et svar: man skal køre med kalechen oppe, men det er det eneste krav som sådan?? ingen ekstra sikkerhedsfeatures nødvendige??
Brugeravatar
poulsen

Geografisk sted: Nordlædervest

Indlægaf altid6 » tirs 24. mar 2009 14:22

Dette er reglerne (oversat så godt som jeg kan).

For at deltage, skal bilen være godkendt til kørsel på offentligvej, det betyder indregistreret, forsvarlig stand og godkendt til syn.
Der må ikke køres på slicksdæk.
Bilen skal som minimum være udrustet med en 3-punktssele.
Bugseringsøjer skal være monteret (hvis nu man skulle havne i et sandfang). Men er sikker på at det er okay, hvis man kan fremvise andre trækpunkter.
Bilen må ikke tabe nogen form for væske.
På cabriolere, skal taget være monteret, MED mindre at man har isat et FIA godkendt bur.
Vinduet i føresiden skal være helt lukket, mens vinduet i passageresiden må være åbent, såfremt at der ikke er en passager i bilen.
Tøm bilen for løse genstande, både i kabinen og i bagarummet.
Bremserne skal være i god stand og bremsevæske bør ikke være ældre end 1 år gammelt.

Det er reglerne og de er ikke meget anderledes end til alle andre trackdays.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » tirs 24. mar 2009 14:29

Glemte lige at nævne reglerne for personlig udrustning, gælder fører og passagere.

Føreren af bilen skal bære hjelm og hele tøj i bomuld eller køredragt i flamesikkert materiale.
Skoende skal sidde fast på foden.
Der skal bruges handsker enten i skin eller flamesikkert materiale, som dækker håndledet.
Man skal altid bruge sikkerhedssele.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Næste

Tilbage til Banekørsel