Klistermærker (Pollo Rampante) på ny lakering?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Klistermærker (Pollo Rampante) på ny lakering?

Indlægaf MrT » tirs 31. mar 2009 23:54

Kuksi vil sikkert svare \"GO FOR IT\" til den her ( :D ) men hvad synes I andre - er det OK at man smækker et par klistermærker på sin helt nye lakering?

Jeg har dem allerede nu og jeg er faktisk glad nok for dem, jeg synes det er en lidt morsom \"tribute\" til Ferrari'en, men samtidig er jeg nok også lidt ked af at at ødelægge min (snart) nye lakering, hvis det da er tilfældet med sådanne klistermærker?

Klistermærkerne passer selvfølgelig godt til mine bundmåtter, som har samme Hane broderet som billede :)

Hvad siger folket?

(<--- klistermærket er i øvrigt det på mit avatar billede, link til flere billeder i min signatur)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » ons 1. apr 2009 01:35

Det er NO GO
Smid næsten alle andre klistermærker på bilen, men ikke det...please.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Viggoman » ons 1. apr 2009 12:18

Tjae, her kan vandene selvfølgelig også skilles.....

Giv lakken en gang voks og sæt de mærker på du synes ser fede ud. Ligesom alt andet udstyr.

Jeg synes Pollo Rampante logoet er fedt, det har en sjov historie og er en hyldest til alle sportvognes ledestjerne, Ferrari. Og jeg kører selv med et lille et på \"næsen\" 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf And » ons 1. apr 2009 12:49

Viggoman skrev:Giv lakken en gang voks og sæt de mærker på du synes ser fede ud. Ligesom alt andet udstyr.

Her må jeg spørge - hvorfor voks inden klistermærket sættes på?

Jeg ville umiddelbart gætte (aner ikke om det er korrekt) på at man skulle rense lakken af og give voks efter klistermærket var sat på?

Skal selv have et par klistermærker fra en "lille" tysk bane sat på bilen.

I øvrigt, MrT, Hvis du kan lide klistermærket - ja så få det da på. Personligt har jeg lidt blandede følelser med det pågældende logo :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf UlrikK » ons 1. apr 2009 13:01

Jeg synes nu også det ser ganske pænt ud, specielt på en rød bil da det falder fint i tråd med Ferrari referencerne. Er forresten en rigtig fed detalje at logo'et går igen på måtterne ;-)

Mht. om det ødelægger lakken har vi firma biler der kører med reklamer, og lakken er som ny når man piller dem af igen. Det giver dog et mindre problem: Resten af lakken på en 3 år gammel firma bil, der køres i vaskehal hver uge og aldrig bliver vokset, ser ikke ligefrem ny ud.

Er dog nok en god ide at høre maleren om der er en evt. hærdetid, før man smider klistermærker på.
UlrikK

Indlægaf Viggoman » ons 1. apr 2009 14:12

And skrev:Her må jeg spørge - hvorfor voks inden klistermærket sættes på?

1. beskytter lakken mod at limen evt. gør skade
2. Så er skidtet lettere at få af
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf hasse » ons 1. apr 2009 14:27

Viggoman skrev:
\"...alle sportvognes ledestjerne, Ferrari..\"
Det vidste jeg ikke.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » ons 1. apr 2009 15:30

Tak for info gutter, jeg tjekker lige med maleren først :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » ons 1. apr 2009 15:34

hasse skrev:Viggoman skrev:
"...alle sportvognes ledestjerne, Ferrari.."
Det vidste jeg ikke.

Næe, man skal lære så længe man lever :lol:

Men en Ferrari er vel indbegrebet af en sportsvogn? Selv om man skal nævne såvel Porsche, Alfa Romeo, Maserati og Lotus i næsten samme åndedrag.
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf hasse » ons 1. apr 2009 16:57

Hæ.hæ.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » ons 1. apr 2009 19:05

Det var nu også nyt for mig at Ferrari er alle sportsvognes ledestjerne..
Den har nu aldrig tændt mig som noget specielt...hos mig er det Lamborghini, Corvette og Porsche.
Men man lærer så længe man lever.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Viggoman » ons 1. apr 2009 19:34

http://pleasure.dk/bilen/artikel/154444/

2x Ferrari og 1x 911 blandt de smukkeste sportsvogne gennem tiderne.
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf altid6 » ons 1. apr 2009 21:27

Ah den liste der kan vist diskuteres, men det er da sikkert top ti på det nærmeste veteran museum :wink: . Veteran biler siger mig intet, hverken deres design, ydelse eller historie. Kan vi ikke finde en liste med lidt nyere sportsvogne, som fra 1990 og frem efter.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » ons 1. apr 2009 22:31

altid6 skrev:Ah den liste der kan vist diskuteres, men det er da sikkert top ti på det nærmeste veteran museum :wink: . Veteran biler siger mig intet, hverken deres design, ydelse eller historie. Kan vi ikke finde en liste med lidt nyere sportsvogne, som fra 1990 og frem efter.

Heldigvis kan det diskuteres :) Og det er jo netop sportsvogne gennem tiderne og dermed i høj grad veteranbiler der indgår.

Jeg har med tiden fået det lige omvendt med biler: nye biler siger mig ikke en bønne. Almindelige hverdagsbiler er støbt i samme form og "sportsvogne" er blevet teknologiske monstre der isolerer køreren fra omverdenen. Design på moderne biler (inklusiv sportsvogne) er først og fremmest programmeret af markedsføringsfolk og der er ikke noget ægte passion tilbage. Tag en Alfa Duetto eller en Bertone 1750, en Porsche 550 eller en 911 (fra før 74), en Aston Martin DB6, en e-type etc. etc. Det var biler der blev skabt af glødende entusiaster der brækkede armene på langs for at nå deres visioner.

Den slags biler designes og produceres ikke idag. Men det er nok fordi jeg er blevet medlem af klubben af "grumpy old men" at jeg har det sådan...... :)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf altid6 » tors 2. apr 2009 08:09

He he så er jeg en semi \"grumpy old man\", for kan godt forstå dit argument imod de markedsføringsfolk, som bygger sportsvogne i dag. Og jeg er mere til mekanik end elektronik (derfor at jeg er igang med at stoppe mere elektronik i min MX-5 :o ). Alligevel siger veteranbiler mig ikke noget. Designmæssigt savler jeg nu over de sportsvorne og supercars som kommer frem nu til dags, men synes at det er ærgeligt at de er så avanceret at man ikke engang kan skifte olie på dem, uden at have en laptop og 4 speciel værktøjer. Jeg synes at der er noget facinerende ved rå brutal biler som Mclaren F1, Ferrari F40, Lambo Countache. Men det var jo også de biler der var på plakaterne i værelset, dengang jeg var dreng :wink: .
Skulle man vinde i lotto, så måtte den brutale køremaskine hjemme i garage, godt være en med en stjelende hingst og ikke en hane. En Ferrari F430 Scuderia ville være mums :D
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Diskussion