Skal man sælge bilen ?

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

Skal man sælge bilen ?

Indlægaf Claus » lør 2. maj 2009 18:50

En person henvendte sig til mig og spurgte om jeg ville sælge bilen - kunne fortælle ham at det absolut ikke var min intention, men han svarede blot at alt er til salg blot prisen er rigtig og skulle give ham en pris på den...
Så nu er jeg i et dilemma, jeg er lidt lun på en NC, Opel GT eller en SLK.
Men som markedet er i øjeblikket er det jo tåbeligt at sælge, men samtidig attraktivt at købe, altså hvis man kan få en forsikring til en god pris.....jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal.
Så hvad mener du, er det tåbeligt eller skal jeg beholde en 120% problemfri bil, som jeg nyder at køre i og spare op til bedre tider ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Spare op

Indlægaf Marquien » lør 2. maj 2009 19:31

Hejsa.

Hvad vil du spare op til, du har jo en god bil,

Det var bare det
Rotrex kompressor by CCR-Racing
Marquien

Geografisk sted: Hasselager

Indlægaf Claus » lør 2. maj 2009 19:44

Ja, ved det godt...og tænkte også over at man ikke skal lade sig overtale, konen er nu heller ikke vild med den ide alle ved jo at stumperne, forsikring er billige og bilen er jo problemfri som få...
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Martin » søn 3. maj 2009 08:34

Du kan jo lægge en pris ud, som du måske selv syns er lidt i overkanten. Hvis han så vælger at betale det, så har du jo alligevel gjort en god handel. Du kan så efterfølgende byde hvad du finder ALT for lavt for fx. en Opel speedster -der er nok en god chance for at forhandleren vil tage dig alvorligt alligevel i disse tider. -Mener bestemt ikke at det er dumt at sælge, hvis man finder en ivrig køber, som er villig til at løfte den pris man lægger ud. -Men surt at skulle sælge, hvis man er nødt til at ramme den pris en køber ønsker at byde. Du er dermed i en fantastisk situation, hvor du måske kan få det bedste ud af begge sider! -Held og lykke!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Christian S » søn 3. maj 2009 10:13

Hej.
Tja hvis prisen er i orden er det jo værd at overveje.
Men køb ikke en SLK, hvis du vil have køreegenskaber og \"noget\" for pengene.
Mvh Christian
Brugeravatar
Christian S

Indlægaf SHM » søn 3. maj 2009 10:24

Hvis han vil give en rigtig god pris, kan du måske \"opgradere\" til en NB fra fx 2004 uden at det koster noget. Med de fordele som det nu indebærer. Du kan fx selv vælge farve. NB 1.8 FL er jo en facelifted jubilæumsmodel.
Søren - 10th Anniversary 2472/7500
SHM

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf hasse » søn 3. maj 2009 17:14

Jeg tror, at det også har meget at gøre med, hvor meget der er \"ofret\" på dytten og, hvor meget sjæl, man har lagt i den.

Ud fra en økonomisk betragtning er det tosset men:

Jeg ville ikke sælge min NA'er, selv om nogen tilbød mig kr. 300.000 eller mere kontant.

Men Claus:
Det har vel også meget at gøre med, hvad den bruges til.
Og indrømmet: Hvis jeg slulle bruge den til daglig transport over længere afstande med behov for et (lidt) større såkaldt bagagerum, ville jeg nok overveje SLK. Den kan jeg godt li'.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » søn 3. maj 2009 18:08

Først tak for jeres svar...det er altid rart at se tingene lige fra en anden side og det havde jeg behov for...så tak.

Hasse: Mit roadster kørselsbehov er kun til hyggeture og intet andet, så bagaerummet er underordnet og ja, gu har man lagt sjæl og søvnløse nætter i bilen, så det er jo lidt af en selv man påtænker at sælge.

Tror jeg smider en høj pris til ham og ser hvad han svarer, jeg er ikke sulten og har absolut ikke behov for at skulle af med den lille blå, som jeg jo også kender ind og ud.

Tak guys for jeres holdning og meninger.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf the chicken » ons 6. maj 2009 08:24

Har selv overvejet at skifte flere gange, men:

NB mangler klaplygerne
NC er for dyr
Boxter også dyr - og dyr i forsikring!
Lotus er for engelsk og helt sikkert ikke så driftsikker som mx5eren

Alle andre siger mig faktisk ikke noget - og efter jeg fik vindenergi på lille Maren kan jeg slet ikke finde grund til at skifte :D

Men hvis du har fundet noget andet som er mere spændende og du kan få en god pris er det jo ikke noget problem :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Martin » ons 6. maj 2009 15:11

the chicken skrev:
Lotus er for engelsk og helt sikkert ikke så driftsikker som mx5eren

Hvordan for engelsk?

Er selv lidt lun på en lille elise.... men ja, den har sine problemer. Gætter fx. på at kaleschen ikke er så hurtlig og let at betjene. Samtidig er der jo også det med holdbarheden...
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Jeg har lige handlet og er glad:)

Indlægaf MX5Sportive » tors 25. jun 2009 17:39

Det er lige lykkedes at gennemføre en noget nær perfekt handel midt i finanskrisen(synes jeg selv i hvert fald).

Mit udgangspunkt var en rigtig fin rød MX5 1,6 fra 1998. Købte den for et år siden med kun 37.000 på tælleren for 147.000 kr.

Men ærligt talt. Den var en smule for sløv til mit behov. Desuden var det til dagligt brug træls, at bilen ikke havde udstyr som elruder og centrallås.

Så for ca. 2 måneder siden - eller efter 23.000 km efter købet - satte jeg den til salg via Bilbasen. Udsalgspris 129.900 kr. Der gik ikke længe før en køber bed på. Vi enedes om 118.000 kr. For billigt? Måske, men det er finanskrise og det man køber er jo også billigt.

I mandags købte jeg så en 2001 Sport med 80.000 km på tælleren. Grønmetallic, læder, godt rustbeskyttet og med alt det udstyr, jeg savnede inklusiv en langt flottere kaleche. Fuld service og netop synet.

Pris: 155.000 kr. Manøvren kostede mig altså 37.000 kr. Men så havde jeg jo også kørt de 23.000 kilometer plus at jeg har fået en federe og betydeligt sjovere bil:)

Summa Summarum: Finanskrisen kan også bruges til noget positivt:)

Peter
Mazda MX5 1,8 Sport - den bedste MX5:)
MX5Sportive

Geografisk sted: Købehavn

Tilbage til Køb, salg og bytte