Masse begynder spørgsmål

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Masse begynder spørgsmål

Indlægaf Borst » søn 10. maj 2009 19:06

Hej.

Så er jeg blevet den heldige ejer af en MX5'er fra 1993. Har selvfølgelig en del spørgsmål, i og med jeg ved absolut intet om biler.

Hvordan indstiller jeg spejlene, hvis det skulle være el-spejle hvor sidder kontakterne så, og hvis det ikke er, er det så bare med hånden?

Jeg synes ikke om std. antennen, er det muligt bare at få en lille \"tap\" som antenne, og er det et videnskabeligt projekt at skifte?

Er der nogle der har erfaringer med udskiftning af anlæg i bilen, min ene dørhøjtaler er gået, så tænkte på at smide 2 nye i, og så en aktiv sub under sædet, er der nogle problemer i det?

Er det egentlig lovligt, at køre med nedklappet lygter og så kun have de små aflange forlygter tændt? Og er det svært at indsætte en lyssummer, så den giver lyd fra sig, når man glemmer at slukke lyset?

Det var vidst lige de første par spørgsmål, men der kommer helt sikkert flere ;)
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Geografisk sted: København K

Re: Masse begynder spørgsmål

Indlægaf BB » søn 10. maj 2009 20:31

Borst skrev:Hej.

Så er jeg blevet den heldige ejer af en MX5'er fra 1993. Har selvfølgelig en del spørgsmål, i og med jeg ved absolut intet om biler.

Hvordan indstiller jeg spejlene, hvis det skulle være el-spejle hvor sidder kontakterne så, og hvis det ikke er, er det så bare med hånden?

Jeg synes ikke om std. antennen, er det muligt bare at få en lille "tap" som antenne, og er det et videnskabeligt projekt at skifte?

Er der nogle der har erfaringer med udskiftning af anlæg i bilen, min ene dørhøjtaler er gået, så tænkte på at smide 2 nye i, og så en aktiv sub under sædet, er der nogle problemer i det?

Er det egentlig lovligt, at køre med nedklappet lygter og så kun have de små aflange forlygter tændt? Og er det svært at indsætte en lyssummer, så den giver lyd fra sig, når man glemmer at slukke lyset?

Tillykke med købet.

Mht. spørgsmål så er meget besvaret før, så læs bagud i forumet og se også på www.miata.net samt selvfølgelig på mx5club.dk.

Spejle. Hvis de er elektriske så sidder knappen til højre fra ratstammen, men eller så er det bare at bruge hånden.

Antenne. Alt er muligt, men hvis ikke du kan finde et kit så bliver det vist hurtigt et projekt.

Anlæg. Nye højtalere + sub bør ikke være kompliceret. Hvad har du for en head unit?

Små lygter = lovligt? Ikke så vidt jeg ved, men det er der nok en NA chauffør der kender mere til. Bilen er forøvrigt så lille i profil, at det giver mening med ordentligt lys for hvor sjovt er det lige at blive overset :!:

Summer. Overvej om ikke det er bedre med en løsning der giver kørelys + slukker selv.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf altid6 » søn 10. maj 2009 20:43

Tilykke med købet.

Hvis den er fra 93 er der nok ikke el sidespejle, så bare brug hånden til at indstille dem.

En lille tap antenne, ser heller ikke for smart ud. Køb et kit hos MX5parts med en el antenne, som automatisk kommer op når du tænder radioen.

Det er nemt at sætte et nyt anlæg i bilen og forholdsvist nemt at sætte nye højtaler i. Ved ikke med en sub, for den eneste dybe rungen jeg vil høre er den fra udstødningen, ved mange omdrejninger.

Jeg har kørelys på min, det vil sige at det tænder når jeg drejer nøglen og slukker igen når jeg slukker bilen, ingen grund til en alarm der. Det er fuldt lovligt. Bruger kun mine klaplygter når det er mørkt og dem \"glemmer\" man ikke at slukke når man slukker bilen, for de er rimelig synlige.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Diskussion