Batteri lampe lyser?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Batteri lampe lyser?

Indlægaf Mogenz » fre 15. maj 2009 18:11

Jeg er lige kommet fra Andreas, og har tager den 200km lange tur hjem. Derefter påtænker at køre en lille aften tur, og kaster mig entusiastisk ud i det men når kun til helsingør og stille bilen 10 minuter derefter starter jeg den igen, og nu lyser batteri lampen og bilen køre med konstant 1500 omdrejninger i tomgang. Hvad har jeg gjort, og hvad gør jeg for at få den normal igen ?

Jeg har dog kørt de 15km hjem med lampen lysende, og håbede på der var strøm til at nå hjem. Men jeg ved slet ikke om den ikke lader eller den bare har fået forbabbelse. Går kontrol lampen i sig selv igen efter noget tid hvis alt er ok ?
Jeg husker i vinters var jeg lige ude og skride lidt og abs´en slog ind og abs lampen begyndte at lyse også selv om det var overstået ... nogle timer senere holdt den pluselig op igen (der troede jeg lige jeg havde ødelagt abs systemet).
nogle bud ?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Uhrskov » fre 15. maj 2009 18:35

Det er højst sansynlig din generator der er stået af. Min gjorden det samme for godt et år siden.

Jeg købte en brugt ved Andreas for ca 800.- Den har kørt upåklageligt siden.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf Webmaster » fre 15. maj 2009 19:30

Check lige om du stadig har din genrator rem... min gjorde præcis det samme, da den knækkede forleden!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Mogenz » fre 15. maj 2009 21:13

takker jeg kontrollere lige at min generator rem er der og om den køre :) det er blevet lige mørkt nu til at stå på gaden men kigger straks på det imorgen tidligt
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf AS DK » lør 16. maj 2009 12:55

Ret vigtigt at holde øje med tilstramningen af v-remmen, da den driver både generator og vandpumpe.
Jeg knækkede min under hurtig motorvejskørsel på vej hjem fra generalforsamlingen i Vissenbjerg. Ladelampen lyste og temperaturen røg helt til tops. Desværre nåede temperaturen lige op at koge med det resultat, at der kom en revne i køleren. Det kostede så 2 remme og en ny køler.
Heldigvis kunne Andreas konstatere at toppakning er intakt.

Min teori : en slap rem kan ved høje omdrejning nå op og røre ved afskærmningen til tandremmen. Når remmen begynder at flosse ryger den af eller knækker.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Mogenz » søn 17. maj 2009 15:19

Jeg var bestman til bryllup igår, også kaldet forlover så det begrænsede tiden jeg havde til at se problemet men kan kontastere remmen er intakt og når den først køre er der intet problem med blæser, radio og ur, alt er OK. Den kan bare ikke starte igen hvis jeg stopper.
Da jeg var hos andreas nogle timer før, harde jeg fået lavet automatisk kørelys så jeg ikke skulle dreje på knappen, det virker så desværre ikke mere og det kan være der fejlen ligger ?
jeg har dog ligget fuldstændig drejet ind under rettet for at finde den spasser sikring som jeg måske skylder skylden på, da jeg har en idé om at det kan være der fejlen ligger inden jeg skifter generator?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Mogenz » søn 17. maj 2009 15:31

Kan dog ikke finde sikringen og nu holder der en 306´er så tæt at jeg ikke kan komem til at kigge under rettet unden at lave BILKA buler i hans bil :(
det er ikke sådan og bo med offentlig parking, hvoe man kan holde ved siden af hinanden og ikke \"bare\" bag hinanden som oppe ved Hasse. eller skal jeg flytte den men det kræver start kabler og en anden bil for at jeg kan få den ud og over på en anden plads med plads til mig liggende ud af døren
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf hasse » søn 17. maj 2009 15:53

Har Gud ske lov aldrig været ude for, at en rem er knækket/sprunget af.

MÃ¥ske fordi jeg hellere skifter remme een gang for meget end een gang for lidt.

Jeg læste et råd engang - det må næsten have været på Miatanet - at man skal passe på med at stramme remmene for meget.
Og det kan der nok være en tendens til, når man læser konsekvenserne af knækkede remme.

Jeg strammer mine remme så meget, at de lige netop tager fat og kan rotere remhjulene (generator-vandpumpe-powersteering).

Begrundelsen skal være, at man belaster lejerne mindre.

Det hænder da, at remmene \"hviner\", men det holder de op med. Efter et par hurtige speedertryk.

Men kan da nævne, at i forbindelse med tyvenes tyveri/adskillelse af mit CAI-filter, var en af skruerne fra filterkassens overside åbenbart faldet ned mellem en af remmene og et hjul.
Det resulterede i, at remmen (den med de langsgående lameller) var hoppet en lamel ud.

Det var sikkert godt, at jeg et par dage i forvejen havde skiftet remmene.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Bent » søn 17. maj 2009 21:17

Nåeee, man har fået kørelys på....
Når man sætter kørelys på KAN man (Behøver ikke), bruge man bruge den lille ledning fra generatoren, til at styre relæet.
Hvis den lille ledning har forladt generatoren= intet kørelys, ingen ladning.
Alternativt kan kørelysrelæet, ha lavet ged i det hele, prøv så at afkoble det og se om det hjælper.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Mogenz » søn 17. maj 2009 22:12

tak bent, jeg skal bare lige finde den sikring til kørelyset, hvordan det er lavet med ledning til generatoren aner jeg ikke da det er andreas der har lavet den men stikker ham et kald imorgen. Så må han lige forkalre mig det, så jeg har en chance for at få liv i den lille blå igen.

men et rigtigt godt bud på hvorfor det ikke virker som det skal, tak igen.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Mogenz » man 18. maj 2009 10:16

sikring fundet og fjernet, det gav så mulighed for at starte bilen uden problemer, men jeg må nok sige jeg heller til at det faktisk er generatoren det er stået af.
Hvis jeg bare lader den stå i tomgang, så skulle den da stadig lade ikke ? i gamle dage sagde men altid at man skulle køre en tur for at få batteriet opladet. Men da remmem sidder på generatoren og vandpumpe skulle den jo lade lige meget hvad. Men det gør den ikke.

Så jeg må nok ud i at købe en ny generator til den, måske nærmeste mazda værksted har en da jeg ellers skal have bilen fragtet til fyn eller have fragtet mig selv til fyn og hente en ... lige meget hvad blivet det dyrt :(

opdatering følger
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Mogenz » man 18. maj 2009 11:30

Lige en tilføjelse -
jeg ringede til mazda bare for høre priser på sådan en generator med montering 5-6000kr. så lige meget hvordan jeg vender det er Andreas billigere.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Webmaster » man 18. maj 2009 12:50

Glem det.... Køb den her: http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/559 og gør det selv, eller find en perlegrusmekaniker. Det er 3 bolte som du kan komme til med et normalt topnøjlesæt og nogle fastnøgler!!!
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Webmaster » man 18. maj 2009 12:51

Ups... så lige at du køre NB. Så er det nok den her du skal have fat på: http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id/1130
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Mogenz » man 18. maj 2009 13:43

Tak webby, det er nok en billigere løsning. 2000kr for sådan en frederik og såen tur til den lokale mekanikerpusher. Da alt hvad jeg besider af værktøj er en truetrækker til computer skruer :)
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Næste

Tilbage til Problemer og løsninger