Start af motor driller

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Start af motor driller

Indlægaf KimT » tirs 23. jun 2009 16:07

På det seneste er min NB '99 1.8 begyndt at drille lidt når den skal starte.

Den skal tørnes/\"forsøge at starte\" ret længe (~3sek) før den starter, men når den så starter springer den igang som om alt var normalt. Dvs. perfekt motorgang. Under de ~3sek tørnen er der ingen lyde/prutten fra motoren - kun lyden af motoren der tørnes.

Den eneste forklaring jeg kan komme på er at der skal pumpes benzin frem i systemet, men det er nok for simpel en teori. Specielt fordi det også sker efter relativ kort stilstand på ~7 timer og der ikke lugter af benzin nogle steder.

Det sker ikke hvis jeg kortvarigt har parkeret bilen for at handle ind eller lign. Dvs. motoren skal være kold for at det driller.

Tændrør+tændrørskabler+benzinfilter er skiftet for nyligt, og uden at det dengang gav anledning til problemer.
(Det var i øvrigt en masse skidt der kom ud af det gamle filter da jeg kom til at vende det på hovedet i den bakke jeg lagde det i. Efter blot <90.000km. Så husk at skifte det en gang imellem. Serviceinterval er angivet til 96.000km).
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf motorbøllen » tirs 23. jun 2009 22:10

Kan du afmontere føde og returslangerne i motorrummet, så du kan blæse dem igennem med trykluft?

Lugter udstødningsgassen meget af benzin, når den starter?

Jeg sad og kom til at tænke om der måske er en dyse der hænger lidt i åben stilling, eller om din benzinpumpe måske er ved at være træt, men det virker lidt usandsynligt, når den starter fint efter nogle sekunder.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf KimT » ons 24. jun 2009 20:06

motorbøllen skrev:Kan du afmontere føde og returslangerne i motorrummet, så du kan blæse dem igennem med trykluft?

Hmm, jeg er ikke lige klar over hvad det er for slanger du mener :oops:

motorbøllen skrev:Lugter udstødningsgassen meget af benzin, når den starter?

Nej.

motorbøllen skrev:Jeg sad og kom til at tænke om der måske er en dyse der hænger lidt i åben stilling, eller om din benzinpumpe måske er ved at være træt, men det virker lidt usandsynligt, når den starter fint efter nogle sekunder.

Jeg har kigget lidt mere på den og hvis jeg stopper motoren kort tid (eks. 1 min) efter den er blevet startet er det samme problem. Det kunne måske tyde på et choker problem?
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Tilbage til Problemer og løsninger