Koblingspedal blöd som smör

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Koblingspedal blöd som smör

Indlægaf PGS » tors 25. jun 2009 13:45

Körte en tur i bilen igår og pludselig märker jeg at koblinspedalen blir blödere og blödere og afstanden mellem pedal og gulvmåtte blir mindre og mindre.
Vender bilen med det samme og körer hjem og parkere i garagen.

Efter at have läst lidt rundt omkring så virker det som at slavecylinderen er utät og jeg har derfor bestilt en ny hos mx5parts.

At udskifte cylinderen tror jeg ikke ska give mig de store problemer, men jeg er mere usikker på hvordan man lufter systemet efter monteringen.
Nogle skriver at man kan bruge gravitets metoden og andre skriver man ska pumpe, lufte, pumpe og lufte ud, og jeg blir bare mere forvirret.
Er der nogen af jer som kan gi mig en enkel beskrivelse af hvordan man gör dette på den nemmeste måde, step by step?
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf Viggoman » tors 25. jun 2009 14:13

Ikke svært, men kan tage lidt tid. Du skal have en hjælper der kan træde på koblingen efter dine anvisninger. Som hjælpemiddel skal du bruge en klar plastslange der passer på udluftningsniplen + en flaske.

Star med at toppe væsken helt op. Åbn for udluftningskruen, sæt slangen på og lad hjælperen pumpe pedalen til der begynder at komme væske + luft ud i slangen. Bed hjælperen holde pedalen i bund. Luk for udluftningsskruen. Pump tryk på pedalen, hold den i bund. Luft ud, luk. Gentag indtil der ikke er mere luft i væsken i slangen. Husk at efterfylde med væske løbende.

Når du afmonterer slavecylinderen vil der pøse væske ud over det hele, sørg for godt med klude. Koblingsvæske = bremsevæske = lakfjerner!

NB: husk at give den lille kugle for enden af stempelpinden et dap kobberfedt
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf PGS » tors 25. jun 2009 14:39

Tak Viggoman,

Präcis hvad jeg var ude efter :)
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige