Hvad koster en mx-5 i den billige ende af skalaen?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvad koster en mx-5 i den billige ende af skalaen?

Indlægaf EPO » tirs 27. sep 2005 14:37

Hej,

Nu er det endelig blevet tid til at jeg skal have mig en mx-5'er - Eller det håber jeg ihvertfald... Det kommer jo lige an på hvad man kan finde et eksemplar til...

- Jeg er på udkig efter en bil i den billige ende af skalaen. Sandsynligvis en 90'er eller 91'er med lidt over 150k km på tælleren. Bilen skal hovedsageligt bruges til ren hobby - Lidt ligesom at købe en motorcykel...

Hvad skal sådan en koste? De står jo til salg til alt imellem 75.000 og 120.000 kr.

- Skal den koste 120.000 for at være rimelig god, eller kan man finde noget i den anden ende af pris-skalaen?

Desuden, som med alle biler som handles privat, så er der vel forskel på hvad de står til, og hvad de bliver solgt til?

Skriv meget gerne hvad I har givet for jeres kontra hvad de blev sat til salg til. (Evt som private beskeder.)

-Venlig hilsen
En af dem der meget gerne vil ind i \"klubben\"
Brugeravatar
EPO

Geografisk sted: Køge

Indlægaf Danny » tirs 27. sep 2005 15:54

Godt valg af bil EPO :wink:

Det kommer lidt an på hvad dit mål er med bilen. Du skriver en \"hobby-bil\". Hvis det skal forstås sådan at du vil modificere/udskifte en del ting på den, bør du overveje om du gider betale for, at disse ting er top-notch når du køber bilen.
Og omvendt: hvis du gerne vil holde din bil i superfin original stand, kan det vel godt betale sig at give lidt for at være tættere på det mål.

En 90'er til 120.000 må være i rigtig god stand, men en til omkring de 80.000 behøver ikke være et fejlkøb. Jeg vil sige, at den billige bil kan tillades at have let falmet lak, måske lidt slidt interør og kaleche, og have gået ca 200.000 km. Derimod er en lav pris ingen undskyldning for udpræget rust i skærme og undervogn, samt problemer med motoren der ikke kan fixes med et olieskift osv., mener jeg.

Mit råd er at finde ud af hvad du vil med bilen, og så købe derefter.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Diskussion