De dørhængsler er godt nok ikke mine bedste venner...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

De dørhængsler er godt nok ikke mine bedste venner...

Indlægaf MrT » tirs 14. jul 2009 11:14

Øverste dørhængsel i venstre side (førersiden) er slidt og trænger til at blive skiftet. Jeg købte sidste sommer et nyt inde hos Mazda, og tog det med over til Andreas noget tid senere for at få det skiftet, sammen med et par andre ting. Han anbefalede at vente med at skifte det til bilen alligevel skulle males, men kiggede dog på hængslen lige for at tjekke - og det var som han frygtede - til den forkerte side. Det er åbenbart langt fra første gang han har oplevet det...

Jeg tog tilbage til Mazda og fik dem til at bestille det rigtige hjem, af en eller anden grund blev både mig og reservedelsmanden enige om at det nuværende da godt nok var forkert.

Fast forward til denne sommer. Bilen er blevet malet, det er mit nye hængsel også. Maleren kunne dog ikke montere det, da der kun er 2 huller i den del af hængslet der skal på A-stolpen, og på bilen kunne han se der skulle bruges 3 huller.

Det viser sig efterfølgende at det midterste hul bare er en styretap, og det har de nuværende hængsler åbenbart ikke plads til mere - så den tap skal man bare undlade at genbruge.

Det værste er, det hængsel jeg har fået og maleren har malet, ER TIL DEN FORKERTE SIDE!!!

I dag har jeg så været inde ved Mazda igen (en tur/retur køretur på 10 km, men pudsigt som man altid får kørt 40-45 km på sådan en tur...) og købt det hængsel som jeg afleverede sidste sommer, med 25% rabat, heldigvis, sikkert ikke en vare de har så stor efterspørgsel på :)

Status i dag: Jeg har 2 hængsler, så jeg kan enten skifte øverste og nederste i venstre side, eller øverste i begge sider...

Man skulle ikke tro det kunne være så svært at få rigtige hængsler, men ligesom Andreas, har min anden Mazda mekaniker også nævnt at han fra tid til anden render ind i at få et forkert hængsel hjem, selvom det burde være rigtigt!

Nå, men jeg må igang med spraydåsen og få malet det nye hængsel og se om ikke jeg kan få det monteret engang...

Bare lige en heads-up, hold øje med de dør hængsler :D

----

PS: 1 stk gratis øl til næste træf, til den første der gætter hvad der gemmer sig herunder :o

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Ken » ons 15. jul 2009 22:17

Det skulle vil ikke være en 5'er?

Kunne godt ligne dine fælge...
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf MrT » tors 16. jul 2009 09:58

Godt gættet Ken, men det var måske heller ikke den sværeste quiz under sommersolen :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion