Pris forskel efterår vs. Forår

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Pris forskel efterår vs. Forår

Indlægaf MikaelC » ons 28. sep 2005 22:28

Hej MX5 entusiaster!

Jeg er fornyligt blevet smittet af en gal MX5 bacille og har bestemt at jeg skal have en, i stedet for min MC.

Jeg skal have solgt mc'en inden jeg køber 5'eren og i den forbindelse kunne det være rart at vide hvor stor forskel der er i prisen på en MX om efteråret og om foråret. For er det nogenlunde det samme, kan jeg ligeså godt få 5'eren før end siden :wink:
MikaelC

Indlægaf Søren » tors 29. sep 2005 04:58

Hey Michael.

Min erfaring da jeg købte for to år siden, samt mit udgangspunkt nu hvor jeg er ved at sælge er, at der ikke er den helt store forskel på prisen forår vs. efterår.
Som alt andet er det dog udbud og efterspørgsel der sætter prisen, og da efterspørgslen unægteligt vil være størst i foråret, er der formentlig størst chance for at finde én til en god pris i efteråret...
Uden at have forstand på MC, tror jeg at den relative prisforskel er nogenlunde den samme som for køb/salg af en sådan?!?
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf MikaelC » tors 29. sep 2005 11:00

Tak for svaret.

Jeg ved med sådan en mc som min, kan prisforskellen beløbe sig til en 5000 kr, det er selvfølgelig ikke det helt store, men man vil vel gerne have den bedste MX5 man kan få for pengene :wink:
MikaelC

Indlægaf jepperimmen » tors 29. sep 2005 21:38

Hej Michael

Jeg købte min i januar sidste år hos Mazda i Silkeborg. Sælgeren fortæller vist stadig historien om de tossede mennesker, der købte en åben bil i snevejr..

Han havde lige fået bilen ind i bytte og havde ikke forventet at komme af med den før det blev forår. Jeg synes jeg gjorde en god handel og tror jeg fik bilen måske 10.000,- billigere end den ville have kostet 4-5 måneder senere. Jeg fik i øvrigt lov til først at hente bilen i april, da det var blevet MX-5 vejr. Dermed startede garanti, fosikring, vægtafgift osv. også først per april måned.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf MikaelC » fre 30. sep 2005 06:49

Det var da ikke så ringe! :D
MikaelC

Tilbage til Diskussion