Kraftwerks - Rotrex kompressor kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lurendrejer » man 20. jul 2009 19:59

Ang. dba annoncen så er det ikke til NB. Det er en misser fra sælgers side. Jeg er ved at høre nærmere på delene, men beltet passer på en 97 med AC og PS - så vidt jeg har kunnet finde ud af.

Det er købt hos miatamania (US afdeling af moss, eller?) og koster 2395$ inklusiv powercard. Og annoncen på DBA er uden powercard. Så det er måske ikke det store sparet. Men jeg ved det ikke.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Kuksi » man 20. jul 2009 23:04

Dette var en anden mulighed. ...all for just $3695
http://www.fastforwardsuperchargers.com/miata-superchargers.html
Især det at den er monteret \"coldside\" altså indsugnings siden er tiltalende, da det er med til at holde temperatur stigningen nede. Dermed minskes behovet for IC, og der kan evt. køres med højere ladetryk.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » man 20. jul 2009 23:45

Coldside er et tiltalende koncept. men det er også mere komplekst end en hotside. Specielt hvis det skal pilles af hvert 2. år for syn....

Den store fordel med en Roots kompressor (specielt en MP62) versus en Rotrex er langt mere moment i bunden. Rotrex set-uppet begynder først at vise tænder over 4.000 rpm. Men det er et lækkert simpelt set-up...

De burde lave en coldside Rotrex løsning. Smid generatoren over på den anden side og sæt Rotrex på generatorens sted. Kompakt og elefant.....
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf BB » man 20. jul 2009 23:51

jepperimmen skrev:Det er selvfølgelig muligt at Rotrex i deres leveringsaftale med Kraftwerks ikke må udvikle komplette systemer til MX-5'eren, men BB du skal da endelig forhøre dig!

Her må jeg desværre melde fra. Jeg følger kun emnet af teknisk intresse, ikke fordi der jeg ligger planer for min NB. For nogle få år siden havde jeg en forbindelse til en af medarbejderne hos Rotrex, så derfor ved jeg lidt om dem og derfor forslaget (plus det er lidt oplagt når nu vi taler et DK firma).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf KjaLLe » tirs 21. jul 2009 00:43

Viggoman skrev:De burde lave en coldside Rotrex løsning. Smid generatoren over på den anden side og sæt Rotrex på generatorens sted. Kompakt og elefant.....

Rotrex kompressoren kan sagten være på 'cold-side' siden uden at flytte generator eller andet. Dog skal der fremstilles et nyt beslag til montering af kompressoren, men det kan lade sig gøre.

Kender én i en NB'er som køre med denne løsning ;)
Den går faktisk ret godt med det kit, dog er den monteret med større intercooler end den medfølgende samt et par ekstra indsprøjtning dyser.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Piphest » tirs 21. jul 2009 06:57

Kuksi skrev:Dette var en anden mulighed. ...all for just $3695
http://www.fastforwardsuperchargers.com/miata-superchargers.html
Især det at den er monteret "coldside" altså indsugnings siden er tiltalende, da det er med til at holde temperatur stigningen nede. Dermed minskes behovet for IC, og der kan evt. køres med højere ladetryk.

Du kan ikke køre med højere ladetryk, hvis ikke du laver motoren om med andre stempler og plejlstænger. Uden det, kan du højst trykke med ca. 5 PSI, og hvis du hører Andreas, så vil han på det kraftigste fraråde OVERHOVEDET at lave ladetryk uden også at ændre indmaden. :o
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Kuksi » tirs 21. jul 2009 09:52

Det er jo helt klart at det du har fået lavet Piphest, er den rigtige løsning når der skal tryk på. 8)

Men der er nu mange \"over there\" der kører med JR løsningen og 8-9 psi, uden at have ændret på indmaden. Det er jo nok ikke uden omkostninger på levetiden, når man begynder på den slags. Så kan man være glad \"for lidt\", så er der mange der har rundet 150.000 km med 5psi og std. indmad.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tirs 21. jul 2009 10:08

Selvfølgelig koster det motorlevetid (tipper på rimelig meget) ikke at gøre noget ved indmaden.

At det også gi'r mere at gøre noget ved indmaden, lader jeg ligge.

Men de er jo så heldige derovre, at de jo bare kan få en \"ny\" motor for en slik!!!
SÃ¥ om \"lortet\" bryder sammen betyder ikke noget.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » tirs 21. jul 2009 10:33

Motorerne i MX-5'eren er meget robuste og kan uden problemer køre med tryk. Det er først når man begynder at sætte trykket op og modificere på de kit's man kan købe, at det begynder at gå galt.

Så som jeg har sagt så mange gange og siger igen. Holder man sig til et standardkit (med intercooler) og korrekt programmeret motorstyrring skal man ikke bekymre sig om driftsikkerhed (kun den onde synsmand :wink: )

Er i øvrigt enig i at vi bør tage fat på Anders Kolstrup med henblik på et dansk godkendt/monteret kit. Har talt med ham et par gange. Han påstår at han sagtens vil kunne få en bil godkendt i Danmark med hans kit. Men det bliver ikke lavbudget. Forvent omkostninger mellem 40-100.000 for en godkendt ombygning, hvilket set med tuner øjne stadig er billigt. Det er kun os med MX-5'ere som er forvendt med at betale et par tusinde kroner for lidt performance grej :wink: Tør slet ikke tænke på omkostningerne ved det bi-kompresser kit han arbejder på til Ferrari F430 (som han selv kører rundt i)

[img]http://www.five-speed.dk/Gallerisub/2009/20090409RMAKnutstorp/Ferrari-Rød-F430-Kolstrup-(7).jpg[/img]
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » tirs 21. jul 2009 13:57

Der er vist ingen, der tvivler på, at en tunet MX5'er kan gå gennem syn, hvis bare man får foretaget og betaler for de modificationer, der skal til.
SÃ¥ det er der vist intet nyt i.

Robust eller ej. Mig forekommer det indlysende, at det som udgangspunkt vil koste motorlevetid.
Men \"hvor mange år\" er nok i lige så vidt omfang - om ikke mere -afhængig af, hvordan den trykladede MX'er køres.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » tirs 21. jul 2009 14:14

Webmaster skrev: Tør slet ikke tænke på omkostningerne ved det bi-kompresser kit han arbejder på til Ferrari F430 (som han selv kører rundt i)

Så tror da pokker at han ikke kan lave et budget-kit til MX5'ere når det lort skal sponsoreres.

JVK tuning er jeg altså heller ikke meget for, 85000 for at sætte turbo på en Passat er bare ikke iorden - tüv eller ej. Hvilket nok også var derfor han ikke ville komme med en pris på MX5-kittet.
Lurendrejer

Indlægaf hasse » tirs 21. jul 2009 15:15

Det kunne egentlig være interessant at se nogle af priseksemplerne med opstilling af, hvordan de kommer frem til de priser.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » tirs 21. jul 2009 15:32

((turbo + tid) * skostørrelse) / π
Lurendrejer

Indlægaf hasse » tirs 21. jul 2009 15:48

Hvis det var så simpelt, havde jeg nok ikke \"spurgt\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf altid6 » tirs 21. jul 2009 16:04

Webmaster skrev: Han påstår at han sagtens vil kunne få en bil godkendt i Danmark med hans kit. Men det bliver ikke lavbudget. Forvent omkostninger mellem 40-100.000 for en godkendt ombygning, hvilket set med tuner øjne stadig er billigt. Det er kun os med MX-5'ere som er forvendt med at betale et par tusinde kroner for lidt performance grej :wink:

Ja det er jo også en slags penge, hvis man vil have en godkendt MX-5 med tryk, bare så man kan acc. lidt hurtigere ud af lyskrydset :wink: . Så hellere lovlig (eller ikke synligt NA tuning), eller af med skidtet hvert 2 år.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering