Nye fjedre eller ej

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » ons 26. aug 2009 16:13

Afstand fra hjulcenter til skærmkant:
for 310mm
bag 332mm
Hjul: 17\" med 205/40 dæk.
Dæktryk: 2,5 bar.

Fjederskål i midterste stilling. Både for og bag. Dæmpere og fjedre er Koni's Sports Kit.

Jeg tror at forskellen ligger i fjedrene. Og vi på den måde kan have så ens højder, i to meget forsk. \"højdeindstillings hak\"
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf KjaLLe » ons 26. aug 2009 21:17

Jeg prøver lige at tage mål på min imorgen.. Jeg har samme dæmpere og fejdre som Kuksi (gule koni dæmpere, med blå koni fjedre), og min er sat i samme hak. Jeg køre med 16'' 215/40.

For: xxx mm
Bag: xxx mm
Hjul: 16'' 215/40
Dæktryk: 2,2 Bar

BTT: Nu skal jeg ikke kunne anbefale et, frem for noget andet, da jeg kun har kørt på standard og Koni Sports Kit på min. Men dem vil jeg i hvert fald godt tøre anbefale, er super tilfreds med mine.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf BNI » tors 27. aug 2009 11:21

KjaLLe skrev: BTT: Nu skal jeg ikke kunne anbefale et, frem for noget andet, da jeg kun har kørt på standard og Koni Sports Kit på min. Men dem vil jeg i hvert fald godt tøre anbefale, er super tilfreds med mine.

Jeg tror det er svært at anbefale en løsning fremfor en anden, da de fleste jo kun prøver få kombinationer. Og hvis man bare holder sig til mærkevare som koni eller kyb virker 95 % af brugerne jo tilfredse.

En tanke jeg fik under læsning af emnet undervogn var, om der er nogen der har set en oversigt over de forskellige ting man kan lave ved undervognen, og hvilke procentvis effekt disse har på køregenskaberne?
Hvis udgangspunktet er en standard NA med nul modifikationer og 150.000 på klokken og man søger øget sportslige køreegenskaber.

Jeg tænkte man kunne lave en oversigt der hed:

Nye støddæmpere (30 %)
Nye bøsninger (20 %)
Krængningsstabilisator (15 %)
TÃ¥rnstabilisator (10 %)
Nye sænkningsfjedre med f.eks. 30 mm (15 %)
Front Brace (5 %)
Rear Brace (5 %)

Jeg er novice i emnet, og intet af ovenståender er på min NA :cry: men hvad siger jer der har puttet noget eller hele pakken på dytten?
1994 NA BRG - 1,8
BNI

Geografisk sted: København

Indlægaf hasse » tors 27. aug 2009 20:30

BNI:
Kan godt følge dig, men det er helvedes svært.
Det er jo mere eller mindre efter princippet \" Mange bække små, gør en stor å\".

Og alle de små \"bække\", man monterer hen ad vejen, bliver jo lynhurtigt \"dagligdags\". Så det - synes jeg - er svært at huske, hvordan dytten nu var FØR den enkelte \"bæk\" blev monteret.

I al ubeskedenhed vil jeg nok tro, at min undervogn er noget af det mest optimale, der kan gøres/laves:

Du kan læse om det her:

http://www.five-speed.dk/Gallerisub/2008/2008Hasse.htm
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Diskussion