katalysator bypass

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

katalysator bypass

Indlægaf Star » fre 28. aug 2009 09:14

hmm sad og kigge på mxparts og så dette lille mellemstykke hvor man piller katten ud.

udover at man ikke må og alt det der, :roll: giver det så noget der kan mærkes? - og skal man stille på noget f.eks tænding o lign?

Hilsen
Steffen
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf hasse » fre 28. aug 2009 10:27

Har den...liggende.
Har også kørt med den.
Jeg syntes, at jeg kunne mærke en forskel. Og det er nok meget naturligt.
CAT'en er \"restrictive\".

Men det larmer for meget. Som jeg i en anden tråd skrev, gik diverse bilalarmer igang, når den - dytten - fik høje RPM ned gennem Strandgade. Meget skægt....et par gange.

Og med \"røret\" larmer den så meget, at folk vender sig for rundt. Selv når jeg kører pænt, men med høje RPM.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Re: katalysator bypass

Indlægaf BNI » fre 28. aug 2009 11:17

Star skrev:udover at man ikke må og alt det der, :roll: giver det så noget der kan mærkes? - og skal man stille på noget f.eks tænding o lign?

Jeg synes at have læst på miata.net, at det gav en 5-10 hk, men det er udfra hukommelsen. Hvis din bil er ældre end 1994, skal man vist lege med motorstyringen efter katten er væk. Mener også, at have læst (som hasse skriver), at man vil opleve en del mere larm :)

Derudover vil man i visse kredse, blive betragtet på linje med Brent Spar og Exxon Valdez sååå personligt henter jeg de hk på en anden måde :) .
1994 NA BRG - 1,8
BNI

Geografisk sted: København

Indlægaf Star » fre 28. aug 2009 19:01

Den de sælger på MX5parts - der står at den er dæmpet, men den alligevel siger lidt mere.. er jeres bare et rør eller en dæmpet?
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf hasse » fre 28. aug 2009 19:17

Skal jeg anbefale en cat - bortset fra de norske ditto'er-, er det den fra Flyinmiata.
http://flyinmiata.com/index.php?deptid= ... %201990-93

Og den har ikke givet MIG problemer i forbindelse med syn hvrkern ang. forurening eller lyd.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf one-niner » lør 29. aug 2009 15:56

Jeg mener at have læst noget om, at sportskatalysatorer giver bedre ydelse end et bypass-rør, da motoren har brug for et vist modtryk i udstødningssystemet for at fungere optimalt.

Desuden holder jeg med BNI her - det er sgu ikke ok at hente så få heste med den omkostning for miljøet, denne metode indebærer.
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til Diskussion