Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tirs 22. sep 2009 13:13

Et spørgsmål i disse klimatopmødetider:

Er der noget om, at f.eks. Rotrex også udnytter benzinen bedre?
Altså er mere økonomisk.

Det gælder da ihvertfald for turboer.Ikk?

Lad os holde kørestil udenfor.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » tirs 22. sep 2009 19:46

Anders har set tråden og svaret...

\"I spilder godt nok ikke tiden på siden. Sikken tråd på en halv dag.

Nogle af dine udmærkede klubkammerater rejser meget fornuftigt spørgsmålet om holdbarhed, og om effekten der kommer sent i omdrejningerne.

Vi kunne godt flytte momentet lidt nedad, men det ville betyde at den skånsomhed som karakteristikken giver motor og drivlinie delvist sættes overstyr.
For det første synes jeg bundtrækket er glimrende, og for det andet er karakteristikken sporty med forudsigelige og kørbare egenskaber. På en bane vil præstationerne være bedre end på en turboløsning m flere heste, og belastningen af drivlinien væsentligt mindre.
Dette samt andet har gjort at vi holder fast i denne karakteristik, det er lidt som dialogen om for – el baghjulstræk.\"

Og til Hasse... ja. Den burde få bedre benzinøkonomi indtil man motionerer pedalen!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf BB » tirs 22. sep 2009 19:57

Jeg vil gerne tilslutte mig koret med dem der synes det lyder rigtig spændende.

Så altså, lad endelig høre hvordan det udvikler sig og hvis muligheden byder vil jeg heller udelukke at min NB 1,8 med 110KKM ville lade sig indlægge til en åndedrætsøvelse :twisted:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Danny » tirs 22. sep 2009 21:01

Rigtig godt initiativ og var det ikke for pengepungen, ville jeg omgående melde mig til projektet.

Kompressor skal jeg simpelthen have, det er blot et spørgsmål om at pengene skal være tilstede.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Viggoman » tirs 22. sep 2009 21:51

Webmaster skrev:Anders har set tråden og svaret...

Hej Anders,

Det ville være særdeles interessant og lærerigt, hvis du havde tid og lyst til at deltage direkte i en tråd som denne. I den tråd fra miata.net jeg tidligere har henvist til deltager mr. supercharger (Corky Bell) lystigt og det kaster sgu nogle interessante ting af sig.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf poulsen » ons 23. sep 2009 08:06

Jeg synes også det lyder interessant...meget interessant!
Faktisk så interessant at jeg er med på ideen.
Har mødt Anders til trackday (i hans F430), og blevet mobbet med at jeg ikke havde tryk på, det kan man jo ikke ha siddende på sig.... :P

Min NA ´90 1,6 står motormæssigt standard (bortset fra nyt filter) og med ca 210K på tælleren.
Brugeravatar
poulsen

Geografisk sted: Nordlædervest

Indlægaf jepperimmen » ons 23. sep 2009 10:05

Kittet: http://cms.kraftwerksusa.com/id/28/Mazda-Miata-Supercharger-Systems/ der er også både video og artikler.

Dyno: http://www.949racing.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=161 Det er målt på baghjulene og som det fremgår giver det ca. 50hk og 40Nm

For dem der er seriøst interesserede er der mange svar i den tråd som Viggoman henviser til: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=286952
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » ons 23. sep 2009 15:03

Jeg finder kun NB og NBFL kits på kraftwerkusa - Er NA-kittet noget nyt der er under udvikling?

Jeg kunne simpelthen ikke være mere lykkelig end jeg er lige nu! Det glæder mig absurd meget at dette kunne blive en realitet :D :D
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » ons 23. sep 2009 19:45

Lurendrejer skrev:Jeg finder kun NB og NBFL kits på kraftwerkusa - Er NA-kittet noget nyt der er under udvikling?

Ja, NA er under udvikling af Kraftwerks, men derfor kan det jo godt ske at Anders K kan skrue den løsning sammen hurtigere(?)
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf hasse » ons 23. sep 2009 20:43

Jeg ved ikke, om Kraftwerkusa er ved at udvikle Rotrex til NA.

Men ved VED, at den på Jackson Racings (nye) hjemmeside - http://www.jacksonracing.com/ - har stået som et projekt under udvikling i årevis.
Ja faktisk siden hjemmesiden blev lavet.

PS.
Og på Kraftwerkets US hjemmeside står, at 84-97 \"coming soon\".

SÃ¥ hvad med 89-93??

De er måske efterhånden uinteressante i US-sammenhæng.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf jepperimmen » tors 24. sep 2009 08:22

hasse skrev:Jeg ved ikke, om Kraftwerkusa er ved at udvikle Rotrex til NA.

Men ved VED, at den på Jackson Racings (nye) hjemmeside - http://www.jacksonracing.com/ - har stået som et projekt under udvikling i årevis.
Ja faktisk siden hjemmesiden blev lavet.

PS.
Og på Kraftwerkets US hjemmeside står, at 84-97 "coming soon".

SÃ¥ hvad med 89-93??

De er måske efterhånden uinteressante i US-sammenhæng.

Same story: Jacsom Racing hjemmesiden linker direkte til kraftwerks hjemmeside - det er Oscar Jacson der står bag begge :wink:
Som jeg har skrevet så er NA kittet under udvikling - hvis du læser igennem tråden fra miata.net så får du alle svarene..
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf hasse » tors 24. sep 2009 08:33

Det eneste jeg egentlig vil \"sige\" med mit indlæg er, at den åbenbart har været under udvikling i 3-4 år!!!!

Og helt ærligt: SÅ svært kan det sgu' ikke være.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Henrik N » tors 24. sep 2009 09:33

Super spændende projekt....... :)

Men inden jeg kaster mig ud i realitetsforhandlinger med fruen, har jeg lige et par spørgsmål......

Kan se af tråden, at Jeppe var hurtigst ved havelågen med en NB 1,8 sport..... jeg har en tilsvarende.... fra 2002 uden aircon og med 72K på tælleren. Er det muligt fortsat at komme i betragtning?

Hvis jeg har forstået det hele korrekt (og det er lang fra sikkert), er der tale om et pilotprojekt, hvor bilen i et eller andet omfang skal bruges som testbænk? Har Anders nogen ide om, hvor længe han skal bruge bilerne?
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Lurendrejer » fre 25. sep 2009 06:27

Jeg har jo løbet rundt med armene over hovedet af glæde hele ugen, så snakken er jo faldet på emnet et par gange. Jeg hører så at når en bil kommer til DTU for godkendelse er ejeren ikke deres største bekymring. Forstået på en sådan måde at den bliver testet til lidt over grænsen og pillet fra hinanden uden den store omtanke for noget som helst.

Nogen erfaringer? :o
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Piphest » tirs 29. sep 2009 11:23

Webmaster skrev:
Og til Hasse... ja. Den burde få bedre benzinøkonomi indtil man motionerer pedalen!

NEEEEEEEEJ, en kompressor kan på ingen måde give en bedre benzinøkonomi!
Det svarer til at sige at det kan give en bedre benzinøkonomi at spænde en campingvogn eller lignende efter bilen. En kompressor = mere at slæbe (dreje rundt) = øget forbrug!
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering