Så er der 10% i rabat på alt ved mx5parts.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf AS DK » tors 8. okt 2009 14:13

hasse skrev:Vedr. Front lip spoileren fra MX5parts.

De skriver bl.a. fgl. i deres beskrivelse:
""" and are TUV certified for use across Europe.""".

Hvorfor pokker fremhæver de det???

Ordnung muss sein
TÜV = Technische Überwachungs Verein. Standardgodkendelse. Ligesom alt der ellers sælges fx. kan være CE-godkendt.
I Tyskland må du intet ændre ved bilen uden enten en TÜV godkendelse eller en tilføjelse i bilens ABE (Allgemeine Betriebs Erlaubniss).

Bliver du stoppet med uorginale dele på bilen og du ikke har et TÜV certifikat på hver eneste ændrede detalje, kan politiet kalde dig til syn. Hvis bilen kan synes med de uoriginale dele kan du få delene tilføjet i bilens papirer.

Det er en kæmpesport i Tyskland at finde synshaller der er lidt friske til at godkende vilde ændringer og derefter dele "erfaringerne" med ligesindede, så de også kan få tilladelse
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf And » fre 9. okt 2009 08:29

Da jeg alligevel skulle ændre ordren købte jeg også den front lip spoiler ved IL da den var billigere der.

Nu har jeg fået mail fra MX5parts og løsningen er at jeg skal sende de stumper retur jeg ikke skal bruge og så giver de pengene retur inklusiv fragt. Så situationen løses til alles tilfredshed.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » lør 14. nov 2009 12:22

Og \"festen\" fortsætter!

Det at returnere stumper er ikke altid SÅ let som man går og tror. Spoileren i den originale indpakning er lige netop så stor at den IKKE må sendes med Post DK (til trods for at de leverede den ene!!!)

GLS, DPD (som leverede den anden!) vil heller ikke tage den pga. størrelsen. Men det vil TNT godt - til en pris af 2.000 kr!!!!

Jeg har så skrevet til MX5Parts og forelagt dem situationen, de ville undersøge mulighederne for fragt og enden er nu blevet at den ikke skal retur, det blev for dyrt. Pengene for spoileren bliver ført retur til mig - dejligt. Nu skal jeg så bare have fundet ud af om de stadigvæk vil have bøsningerne retur - ellers har jeg 8 af dem til overs...

Konklusionen er at det hurtigt kan blive et meget rodet forløb når man køber i udlandet og skal returnere fejlleverancer og/eller defekte varer.

Mvh.

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf Kuksi » lør 14. nov 2009 14:37

Rodet måske, men når de vil betale både for fragten og give pengene retur. Så kan jeg dårligt se at man kan forlange mere.
Syntes at netop mx5parts, altid har ydet en super service, også når der har været ting der af den ene eller ander grund skulle retur. Jeg har selv retuneret ret store ting, så som rollbar (faktisk 2 stk). Og det også uden problemer.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » lør 14. nov 2009 15:04

Kuksi skrev:Rodet måske, men når de vil betale både for fragten og give pengene retur. Så kan jeg dårligt se at man kan forlange mere.
Syntes at netop mx5parts, altid har ydet en super service, også når der har været ting der af den ene eller ander grund skulle retur. Jeg har selv retuneret ret store ting, så som rollbar (faktisk 2 stk). Og det også uden problemer.

Enig - rodet, men i sidste ende godt nok. Sagen har bare taget meget lang tid, fordi de i første omgang var meget lang tid om at levere stumperne og udskød levereringen gang på gang. Her til sidst har de dog vist sig som værende meget positive og seriøse omkring tingene. Meeeen hele sagen har stadigvæk taget meget lang tid, altimens mine penge har været "deponeret" hos sælger.

Vil dog klart understrege at jeg stadig vil handle med firmaet, de er seriøse omkring det de laver!

Brugeravatar
And

Foregående

Tilbage til Diskussion