Fælgrens

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Fælgrens

Indlægaf hasse » fre 6. nov 2009 11:47

Et andet sted nævnte jeg nogle tests af bilplejeprodukter foretaget af FDM.
I MOTOR 9/2009 blev Turtelwax extreme udråbt til testvinder i testen af fælgrenseprodukter (bortset fra knofedt).

De havde ikke undersøgt, om produkterne var syrefri eller -holdige.

I det netop udkomne nummer af MOTOR omtaler de en klage, FDM har fået fra et medlem:

Vedkommende havde brugt testvinderen fra Turtlewax.
Og havde ladet produktet sidde i 5 minutter \"...selvom det var anbefalet at lade det sidde på i markant kortere tid\".

Hvad det så er if.t. 5 minutter. Det forlyder der ikke noget om!!!!.

Det medførte skader på alufælgene.

Og FDM skriver videre:
\"Som i artiklen vil vi anbefale, at man bruger producentens anvisning\"
Mirabile dictu!!!

De skriver endvidere, at man som alternativ kan bruge fælgproduktet fra Sonax.
Det er syrefrit.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » fre 6. nov 2009 12:23

ØV oplevelse for den person...

Jeg bruger P21S fælgrens til mine OZ fælge, aner ikke om det er bedre, men det er hvertfald syrefrit og anbefalet af Rallycentret der leverede fælgene.
http://shop.rallycenteret.dk/product.asp?product=3016

Mit er dog købt her i en 2l dunk - http://www.mapodo.de/product_info.php/c ... anguage/en

Det er dog en smule dyrt i brug, da den \"gele\" er svær at sprede ud over fælgene uden at bruge en del af skidtet. De anbefaler i øvrigt at man spuler det af, jeg \"hjælper\" det lidt på vej og fordeler samtigt gele'en med en fælgbørste.

Som et alternativ der har virket FINT indtil nu har jeg brugt Biltemas Bioaffedter - det er ikke særligt agressivt, men renser fælgene fint af sammen med førnævnte fælgbørste! Effekten overfor store tjærepletter kræver dog en god portion tålmodighed! Jeg har brugt det mange gange over ca. 1 ½ år på begge biler uden nogle angreb på fælgene.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf psc » lør 7. nov 2009 17:58

De sidste års tid har jeg købt Shells Fælgrens.
Sprøjt på, skyld og tør af. Det virker fremragende. Også selv om det er et par måneder siden sidst.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Tilbage til Diskussion