Så kommer der snart fuld kasko dækning på MX-5'eren!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Din MX-5 forsikring?

Ansvar
0
Ingen stemmer
Del-kasko
0
Ingen stemmer
Fud kasko
22
92%
Ingen (!)
1
4%
Anden...
1
4%

Afgivne stemmer : 24

Så kommer der snart fuld kasko dækning på MX-5'eren!

Indlægaf MrT » man 16. nov 2009 11:10

Som I nok ved, bruger jeg ikke min MX-5 så voldsomt meget da jeg bor i udlandet og kun har den som køretøj når jeg er i DK på ferie og familiebesøg, og den er derfor ikke indregistreret i Danmark. Det er dog min plan at den skal det (og afgiften betales) når engang jeg flytter til DK igen.

Indtil nu har jeg dog kørt med en \"del-kasko\" forsikring som dækker alt, undtagen:

* hærværk
* skader hvor modparten er kørt fra stedet
* mine egne skader.

Det har jeg givet 4800 kr for om året. Nu har jeg så fundet ud af at jeg kan få fuld kasko for 1100 kr mere om året, med selvrisiko på 3500 kr. Det synes jeg alligevel ikke jeg kunne sige nej tak til.

Det giver trods alt lidt mere ro i sindet at man ved det da maximalt kan komme til at koste 3500 kr hvis der er en vatpik der skal slibe slibe hans ruko nøgle på min lak eller en stresset husmor der glemmer at holde fast i bilka vognen mens den triller med tusind kilometer i timen ned mod min bildør.

Nåh ja - og så selvfølgelig hvis jeg selv kører galt med den engang, men det sker jo altid kun for naboen og ikke en selv (i hans egen bil) :D

Så skal vi selvfølgelig lige have en lille afstemning også, så vi kan få en idé om hvad slags forsikringer folk har valgt til deres MX-5'er.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » man 16. nov 2009 20:25

Ved ikke hvad 'fud kasko' er, men det var nu alligevel der min stemme endte ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » man 16. nov 2009 20:26

KjaLLe skrev:Ved ikke hvad 'fud kasko' er, men det var nu alligevel der min stemme endte ;)

Jeg tænker det bare er "kasko" - jeg ved ikke om begreb som "del-kasko" er noget man kan få i DK? Eller en slags "ansvar med udvidet fordele", nok nærmere.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » man 16. nov 2009 23:00

Haha- Tror KjaLLe hentyder til at der mangler et \"l\" i fuld.

Man kan godt få del-kasko i DK.
Jeg har det på en af mine andre biler, som også er forsikret i IF.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » man 16. nov 2009 23:01

Det var satans - hvordan kunne jeg misse den (\"fud kasko\").... BEGGE STEDER endda! Nå, kvajebajer til mig... den vil jeg lige gå ud og nyde så :lol:
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion