Tak for advarslen om de tynde rør til varmeapparatet Hasse. Lyder som om der er basis for at være meget forsigtig med afmontering af gamle slanger der har sat sig grundigt fast. Har lagt mærke til kassen under instrumentbtædtet bag handskerummet, der rummer blæseren - Vil følge dit råd og checke for indsugningen - kan jo være at det er der fuglereden ligger
Så fik jeg ellers åbnet kølerhjelmen efter en lang tur og følt på slangerne, der går til varmeapparatet i dag - Begge var godt varme - man kunne lige tage fat om dem uden at brænde sig - samme temp som slangen til køleren - Den ene var køligere end den anden - vurderet som den der returnerede vandet fra køleren, men jeg havde også blæser på (niveau 1) - noget skulle der jo kunne afgives i varmeapparatet.
Fik den tanke at termostatventilen måske alligevel er synderen for hvad nu hvis den åbner for hurtigt? Så vil temperaturen af kølervæsken ikke komme nok op i temperatur og det vil påvirke varmeapparatet mulighed for at varme luften ordentligt op...
Nu er det jo lidt vanskeligt at måle temperaturen i kølervæsken under drift og jeg har kun termometeret i instrumentbrædtet at gå efter og det er måske ikke præcist nok (nålen står ca i midten ved driftvarm motor).
Er der en, der har en idé til hvordan man rimeligt præcist kan måle kølervæsketemperaturen under drift?