Forsikringstip

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf brutalis » man 28. sep 2009 16:22

Hej alle!

Faldt over et forsikringsselskab der hedder Aros!

Det pudsige ved dette selskab er at de er fløjtende ligeglade med hvor mange hestekræfter din bil har!??? :o

De vil kun vide hva´ den vejer! Check deres hjemmeside Aros.dk for at se hva´ i evt. ka´ spare! :wink:
brutalis

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Kuksi » man 28. sep 2009 17:46

Man kan selvfølgelig finde kunder der føler sig uretfærdigt behandlet i de fleste selskaber. Men prøv lige at se her. http://www.nordvestnyt.dk/artikel/40589:Kalundborg--I-krig-med-forsikringen
Stjålet fra aflåst garage, og har været deres kunde i snart 15 år. Det lyder ikke helt rimeligt, og nu koster det ham en advokat og en sag. :(
Jeg skiftede selv fra Fair forsikring, da de ikke ville udbetale erstatning for et nedbrændt hus (ikke mit, men var i medierne). Direktøren udtalte for åben skærm \"Vi er jo et mindre selskab, og det er jo mange penge\".
Ikke en situration jeg ønsker at stå i, hvis uheldet skulle være ude. Så skal millionerne bare falde...
Har selv IF forsikring, og er ganske tilfreds. Bliver dog straffet for at have 3 biler, men det er vist noget alle selskaber er enige om.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf brutalis » man 28. sep 2009 18:54

NÃ¥h for satan Kuksi!

Det var sgu ikke så godt! Og så lige Aros! Øv!

Men hvis man kigger generelt er der vel ingen selskaber som kun har tilfredse kunder!
brutalis

Indlægaf Kuksi » man 28. sep 2009 19:51

Men hvis man kigger generelt er der vel ingen selskaber som kun har tilfredse kunder!
Nej derfor startede mit indlæg også som det gjorde. Men kunne godt huske at jeg engang tidligere havde hørt om dem, og der var også nogle \"grimme sager\" fremme. De skal jo helst være der for en, hvis man skulle få brug for dem.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf brutalis » man 28. sep 2009 20:38

Kuksi! Hvor har du ret! :lol:
brutalis

Indlægaf And » fre 2. okt 2009 12:47

Så er vi ved at have linet selskaberne op imod hinanden og skal afgive tilbud vi så vi kan sammenligne. Jeg er kun gået efter selskaber hvor vi får tilbudt ekstra rabatter.

Tjenestemændenes forsikring (formidler forsikringer for TRYG)
GF - Brand og Redning
Topdanmark
Privatsikring (formidler forsikringer for Codan)
Codan
FOMO (formidler forsikring for TRYG)

To af selskaberne ønsker at sende assuradør ud, mens et vil snakke med mig igen i telefon for at gennemgå alt der.

Codan har afgivet et tilbud hvor nogle af præmierne nærmest er latterligt høje i forhold til andre selskaber. Til gengæld koster en MX-5 kun 4500 kr - mod 5600 kr for vores almindelige Toyota Corolla og 6100 for vores Seat. Jeg overvejer seriøst at forsikre vores MX-5 der hvis den pris holder, samlerabatten ryger, men den er stadig billig!

FOMO vil ikke have MX-5, men kan tilbyde den direkte ved TRYG - men de tager sig så GODT betalt...
Senest rettet af And søn 4. okt 2009 11:56, rettet i alt 1 gang.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Købstædernes

Indlægaf lundhans » søn 4. okt 2009 10:50

Jeg bor i 2930, og har Købstædernes med friskade for hærværk for kr. 6.911,- pr. år. Er 62 år og elitebilist og har en NB 1.8 fra 2000. Min indbo forsikring er også hos dem, da de giver samle rabat. Fik forsikringen via LogBuy, og var tidligere hos GF. De skulle dog have kr. 11.000,-/år, så de mistede mig som kunde.
Hilsen Lasse

Geografisk sted: Taarbæk

Indlægaf one-niner » søn 4. okt 2009 11:10

Adresse i 8200, elitebilist, pluskunde, fastpræmie i Alm. Brand: 8.481,-
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf And » søn 4. okt 2009 11:50

GF vil ikke længere forsikre MX-5 - den blev afvist da sælgeren jeg snakkede med søgte på den i deres interne system.

Da jeg stadig får en god rabat ved CODAN, selv uden Kernekunde-rabatten, ser det mere og mere ud til at jeg lader vores MX-5 forsikre der, de har den absolut skarpeste pris på bilen indtil videre. Inklusiv lav selvrisiko.

Resten kommer i et andet selskab, men vi afventer lige de sidste tilbud før vi beslutter os.

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf And » man 12. okt 2009 18:55

En lille kommentar til det vedrørende om bilen er dækket ved banekørsel med instruktør.

Her er et eksempel på TRYG's betingelser, bemærk især de to sidste afsnit vedr. arealer godkendt til formålet!

Kørsel under orienterings-, præcisions- og økonomiløb samt øvelseskørsel er dækket under forudsætning af, at:
a) den foregår her i landet
b) der ikke er tale om terrænkørsel
c) Justitsministeriets tilladelse til det enkelte løb foreligger, hvis en sådan kræves
d) de foreskrevne regler for løbet overholdes
e) kørslen ikke sker som led i et internationalt løb (fx rally*)
Øvelseskørsel (glatføre-, manøvre-, skolekørsel og lignende) dækkes endvidere på arealer godkendt af politiet og afspærret til formålet, hvis kørslen foregår under instruktion af godkendt kørelærer, motor-organisation eller tilsvarende sagkyndig.
Konkurrencekørsel, herunder enhver anden kørsel på bane end den, der er nævnt ovenfor, er ikke dækket.

Brugeravatar
And

Indlægaf jepperimmen » man 25. jan 2010 15:31

Så fik jeg taget mig sammen til at få fruen meldt ind i DJØF - og vi har fået 25% på alle vores forsikringer hos Codan :D

Endte dog med at beholde MX-5'eren hos ETU-forsikring: Jeg giver 5.400,- (inkl. alle afgifter), fri km, fasttrin, kasko + ansvar, mobilitetsservice, selvrisiko på 5.000,-

Codan tilbød faktisk næsten samme pris, men med max 20.000 km, ingen mobilitetsservice, og lidt højere selvrisiko. \"Officelt\" skal alle bilforsikringer være hos det samme selskab, men havde også indtryk af at de faktisk helst ikke ville have MX-5'eren, så vi lod som om Codan ikke kendte til den..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Borst » søn 28. feb 2010 14:56

Jeg giver 10500kr. kun for ansvar! :0

Jeg er 21, bor i indre kbh.. Burde jeg ikke kunne presse dem lidt, ved at tage en indbo også?
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Geografisk sted: København K

Foregående

Tilbage til Diskussion