Passer en krumtap fra 1993 på en NA'er fra 1990?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Passer en krumtap fra 1993 på en NA'er fra 1990?

Indlægaf Mr. Miata » tirs 29. nov 2005 12:01

Jeg har fornøjelsen af en ødelagt krumtap på min NA'er fra '90 og er derfor ved at overveje om jeg skal skifte krumtappen til en fra 1993 men er ikke klar over om den passer til en 90'er. Er der nogen af eksperterne der kan hjælpe?

Alternativt skal hele motoren skiftes hvilket jo nok kommer til at koste lidt mere (selvom det nok ville være nemmere).
Mr. Miata

Indlægaf Webmaster » tirs 29. nov 2005 12:52

Det burde den. Bare sørg for at få remhjul og bolte med, da det er en anelse anderledes (det er der forskellen er). Ifølge miata.net er der dog forskel på oliepumpen :?: , så kan du få den med vil det nok være en fordel.

....The long nose crankshaft is directly compatible with a short nose engine with no additional parts swapping required. The short nose and long nose use the same pulley bolt and torque. After the VIN cut, the big nose crankshaft is fitted with a bigger bolt. The nose of this crankshaft is larger diameter so a different engine front cover/oil pump is needed. The new oil pump has a bigger hole through the georotor to fit over the larger crankshaft. The big nose bolt has a larger threaded diameter, large shoulder diameter, and higher tightening torque....
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Tilbage til Problemer og løsninger