Styling af MX-5

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Styling af MX-5

Indlægaf altid6 » man 26. dec 2005 20:20

Har købt man første MX-5, en black edition fra 93. Er super glad for den, men vil godt sætte mit personlige præg på den. Har fundet et hav af dele til øse, som kunne være fede at style den med, bl.a. fra MX5parts i England og ILmotorsport fra Tyskland. Men men men er der ikke nogen forhandler af disse dele til MX-5ér her i Danmark ???? Det er jo ikke ligefrem for at Thansen og bildillen har noget originalt udstyr til MX-5. Har ikke helt styr på told og betaling for fragt, når man køber dele i udlandet.
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Re: Styling af MX-5

Indlægaf Wackey » man 26. dec 2005 20:42

altid6 skrev:Har købt man første MX-5, en black edition fra 93. Er super glad for den, men vil godt sætte mit personlige præg på den. Har fundet et hav af dele til øse, som kunne være fede at style den med, bl.a. fra MX5parts i England og ILmotorsport fra Tyskland. Men men men er der ikke nogen forhandler af disse dele til MX-5ér her i Danmark ???? Det er jo ikke ligefrem for at Thansen og bildillen har noget originalt udstyr til MX-5. Har ikke helt styr på told og betaling for fragt, når man køber dele i udlandet.

Alt import til Danmark fra et EU land skal man ik betale told og moms af. Kun fragten der kan blive lidt dyrt.
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Danny » man 26. dec 2005 23:11

Og hvis der købes fra et land uden for EU betaler du prisen for varen, fragt, told og moms. I den rækkefølge ovenikøbet.

Et eks:
Udstødning fra Flyinmiata (600 $) plus fragt (eks. 200$). Dernæst told (4,25%) oveni de 800 $ (820$). Og til sidst moms (25%). Det ender altså her på 1230 $.

Husk på at toldprocenten afhænger af hvilken bildel du importerer, den kan altså være en anden end den ovenfor. Hvis du stadig er uklar, så smut forbi skattekontoret og spørg eller besøg www.skat.dk. Mit råd er at du ikke bare skal droppe køb af varer fra USA, bare fordi det i første omgang virker lidt uoverskueligt. På den anden side kan det ikke altid betale sig. Jeg har gode erfaringer med det.

Men nogle småstumper kan du også få herhjemme i DK, f.eks mener jeg at www.au2fast.dk har nogle low-profile lygter magen til dem fra I.L.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Webmaster » man 26. dec 2005 23:16

Du skal under alle omstændigheder ikke være nervøs for at købe varer fra www.mx5parts.co.uk eller www.moss-europe.co.uk . Undertegnende har flere gange købt dele derfra med positiv erfaring som resultat. Og fragten er nu ikke så slem hvis man køber flere varer ad gangen.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Re: Styling af MX-5

Indlægaf Thomsen » tirs 27. dec 2005 01:01

altid6 skrev:Har købt man første MX-5, en black edition fra 93. Er super glad for den, men vil godt sætte mit personlige præg på den. Har fundet et hav af dele til øse, som kunne være fede at style den med, bl.a. fra MX5parts i England og ILmotorsport fra Tyskland. Men men men er der ikke nogen forhandler af disse dele til MX-5ér her i Danmark ???? Det er jo ikke ligefrem for at Thansen og bildillen har noget originalt udstyr til MX-5. Har ikke helt styr på told og betaling for fragt, når man køber dele i udlandet.

Prøv også www.scs.dk de har nogle dele der er fine...! :D
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Tilbage til Styling & ICE