af Kuksi » tors 15. apr 2010 22:53
Det var da utroligt!
Er det både galt i tomgang og forhøjet tomgang?
Den gamle ECU kikker jo kun på signalet fra O2 i tomgang (+ lidt) ,(er det ikke op til 3000 omdr.) Forhøjet tomgang er det ikke ved 3500 omdr de tester? Hvis det også er galt der, så er det jo ikke signalet fra O2 det er galt med.
Du må da vist også lige gøre dig gode venner med en der kan måle forureningen. Det har jeg da benyttet mig en del af både til Mazdaen og de andre biler.
Går ud fra at bilen og katten har været godt gennemvarm. Hvad med manifold, er det den orginale (og er den tæt, revner ofte mellem samlingen af de 4 rør)? Er den uorginal, hvor sidder O2 sensor så? Hvis den er flyttet længere væk fra topstykket og du bruger den gamle 1 wires. Så bliver den ikke længere så varm som tidligere, og har derfor sværer ved at regulere.
Man tror jo ikke det er en ventil, når den ellers bare spinder og tændrør er fine. Har ikke rigtigt flere idéer, ud over detmed spritten i benzinen, men det er næppe nok hvis målingerne er helt skæve. Samtidig MÅ der jo være en eller anden grund til det.
Det positive er jo så at det ikke skyldes MS motorstyringen. Jeg ville da også forvente at bilen let ville klare kravet, hvis den er trimmet rigtigt. Og her mener jeg ikke et specielt \"synsprogram\", med det der anvendes til daglig.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:
BillederIf it ain't broken, why not tweak it?