Ud med reservehjul - nyt tæppe til bagagerum??

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Ud med reservehjul - nyt tæppe til bagagerum??

Indlægaf jepperimmen » ons 21. apr 2010 07:11

Jeg kunne godt tænke mig at droppe reservehjulet og istedet blot medtage et \"skum-kit\". Dels for at spare vægt, dels for at få mere bagageplads. Men det efterlader jo et bagagerum hvor tæppet i bunden ikke længere passer.

Nogen der kender til løsninger?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ud med reservehjul - nyt tæppe til bagagerum??

Indlægaf And » ons 21. apr 2010 07:18

jepperimmen skrev:Jeg kunne godt tænke mig at droppe reservehjulet og istedet blot medtage et "skum-kit". Dels for at spare vægt, dels for at få mere bagageplads. Men det efterlader jo et bagagerum hvor tæppet i bunden ikke længere passer.

Nogen der kender til løsninger?

Jeg vil prøve at spørge en sadelmager jeg kender i weekenden - det kan være hun har en løsning.

Ellers så kan diverse HI-FI (nørder) folk jo finde ud af at betrække bagagerum og anlæg med alt muligt filt, mon ikke der findes noget du kan strække så det passer ind? Prøv at snak med et seriøst bilstereo-firma - f.eks. Carsound.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Softtop » ons 21. apr 2010 08:50

Dørmåtte i metermål, som du selv tilskærer?
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Mogenz » ons 21. apr 2010 11:13

Softtop:
Tror han mener noget der kan sidde tæt og passe ned i hullet. Hvis det skal være dørmåtte skal der syes en del får at få stykkerne til at passe sammen og personligt tror jeg ikke bliver pænt hvis man kigger på hullet til reservehjulet.
Men filt kan være en mulighed den kan man jo bøje som man vil. Men der skal nok noget til at holde den nede i hullet ?? silicone eller lim måske ... det er kun et bud da jeg ikke ved hvad de prof´s gør??
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Lurendrejer » ons 21. apr 2010 11:15

Det havde jeg faktisk slet ikke overvejet Jeppe. Jeg har bare fjernet hjulet og overvejer at montere en plade på staven hjulet sad på. Men hvis staven kan afmonteres er det jo meget bedre.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » ons 21. apr 2010 12:36

And skrev:Jeg vil prøve at spørge en sadelmager jeg kender i weekenden - det kan være hun har en løsning.

Super - giv en melding!

Ja, jeg søger en løsning, der ligner noget originalt. Meget gerne med filt, men der er jo ikke ligefrem et plant underlag. Det må gerne ligge løst og skal i hvert tilfælde ikke limes fast (så kan jeg ikke komme til at justere støddæmpere).
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf And » ons 21. apr 2010 13:17

jepperimmen skrev:
And skrev:Jeg vil prøve at spørge en sadelmager jeg kender i weekenden - det kan være hun har en løsning.

Super - giv en melding!

Ja, jeg søger en løsning, der ligner noget originalt. Meget gerne med filt, men der er jo ikke ligefrem et plant underlag. Det må gerne ligge løst og skal i hvert tilfælde ikke limes fast (så kan jeg ikke komme til at justere støddæmpere).

Når du skriver det skal ligge løst, vil du så ikke have bare et par "ankerpunkter" evt. m. velcro eller andet som holder tæppet i den rigtige position. Ellers risikerer du jo at det nærmest bliver som at have et tæppe liggende løst der folder så snart man lægger noget derned?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » ons 21. apr 2010 15:06

And skrev:Når du skriver det skal ligge løst, vil du så ikke have bare et par "ankerpunkter" evt. m. velcro eller andet som holder tæppet i den rigtige position. Ellers risikerer du jo at det nærmest bliver som at have et tæppe liggende løst der folder så snart man lægger noget derned?

ENIG - det må meget gerne kune fikseres, men hvis pasformen er god kan det godt ligge løst - det gør det originale. Jeg vil bare ikke lime, da jeg vil have adgang til min vognbund.
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Munk » ons 21. apr 2010 17:17

ellers kan et par enkelte strimler af det her sikre det samtidig med at det stadig kan fjernes.

http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Ko ... elcroband/

du kan selvf også beklæde hele bagagerummet med det ;)

Og mon ikke det kan kurere glatte lædersæder til trackdays også.......
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 21. apr 2010 17:49

Man kunne jo passende bruge noget velcro hvis man fandt noget tæppeværk.. :D
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf jepperimmen » man 12. jul 2010 19:32

Så er jeg ved at have en løsning på plads:

Reservehjul, donkraft og pladen der dækker over batteriet ryger ud.

Bolten og skiven, der normalt fikserer hjulet, bruges sammen med to møtrikker til at understøtte en plade i tynd mdf, der er skåret til så den er så stor som muligt (erstatter også den originale plade over batteriet), men akkurat lille nok til at kunne komme ind/ud af bagagerummet. Dertil en dækpilot med skum, hvis uheldet er ude.

Det originale filttæppe ligger som før og når bagagerummet åbnes ser det 100 % originalt ud - blot er reservehjulet væk og der er nu plads under den nye plade til mere bagage.

Nu har jeg efter et par forsøg den præcise skabelon til pladen og kan derfor starte \"produktion\" op hvis der er nogen som er interesserede (NB og NB-FL). Kit vil indeholde pladen og møtrikker. Billeder følger snarest.

Er der interesse for det?
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf crv » man 12. jul 2010 21:09

Jeg har fjernet alt så jeg er intereseret
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf one-niner » man 12. jul 2010 22:20

jepperimmen skrev:Er der interesse for det?

Jeps. Har også lige revet alt ud.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lurendrejer » tirs 13. jul 2010 07:06

/Rækker en hånd i vejret.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » tirs 13. jul 2010 09:41

OK - jeg mangler fortsat de møtrikker jeg skal bruge (ikke engang Andreas havde noget i \"rodeskuffen\" der passer). Forventer dog at have dem snart. Derefter skal jeg lige have taget et par billeder og fundet en billig pris. Det bliver min far (som er \"træmand\") der kommer til at lave dem, så kittet kan hentes i Kerteminde på Fyn eller hos mig i Brande.
Brugeravatar
jepperimmen

Næste

Tilbage til Diskussion