Kan ikke starte med K&N filter

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Kan ikke starte med K&N filter

Indlægaf Borst » fre 30. apr 2010 14:11

Jeg har lige påmonteret et nyt K&N filter, 57i kittet efter brugsanvisning som medfulgte, samt den her fra siden..

Det sidder alt sammen som det skal, nu vil den bare ikke starte med det på?
Nogle råd?
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Geografisk sted: København K

Re: Kan ikke starte med K&N filter

Indlægaf BB » fre 30. apr 2010 16:18

Borst skrev:Jeg har lige påmonteret et nyt K&N filter, 57i kittet efter brugsanvisning som medfulgte, samt den her fra siden..

Nogle råd?

Det er vel næsten nødt til og være noget med den føler du har flyttet. Kan du have hevet for meget i ledningerne, eller måske er blokeret mekanisk.

Jeg oplevede ikke selv nogen problemer, så mit bedste bud er at starte forfra med monteringen. Alternativt kan du forsøge og sætte det originale system på igen og se hvad der sker.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Borst » fre 30. apr 2010 17:03

BB skrev:
Borst skrev:Jeg har lige påmonteret et nyt K&N filter, 57i kittet efter brugsanvisning som medfulgte, samt den her fra siden..

Nogle råd?

Det er vel næsten nødt til og være noget med den føler du har flyttet. Kan du have hevet for meget i ledningerne, eller måske er blokeret mekanisk.

Jeg oplevede ikke selv nogen problemer, så mit bedste bud er at starte forfra med monteringen. Alternativt kan du forsøge og sætte det originale system på igen og se hvad der sker.

Tjah kunne sikkert godt være noget med ledningerne, hvordan ville løsningen på det se ud?
Ved montering af den gamle, ville det jo ikke gøre nogen forskel..
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Indlægaf Borst » fre 30. apr 2010 17:45

Fik det sku løst, skar forsigtigt silikonen hætten af ovenpå AFM'en og fik adgang til elektronikken, hvor jeg kunne se nogle af dem så mystiske ud, og så sidder der en pind, som skal skabe forbindelse, som havde bøjet sig lidt..

Efter lidt fikseri dernede, starter den dejligt let igen..
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Indlægaf Felix » lør 1. maj 2010 13:52

Godt du fik det løst :) - Har du et billede? Ku egentlig godt tænke mig at vide hvordan AFM'en ser ud indeni.

Hvordan var findelserne bøjet inde under dækslet!? :?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf BB » lør 1. maj 2010 15:05

Borst skrev:Ved montering af den gamle, ville det jo ikke gøre nogen forskel..

Måske - måske ikke. Det er helt basal fejlfindingsteknik, at når noget holder op med at virke efter en ændring kan man, i mangel af præcise indsatsområder, gå tilbage til den kendte tilstand hvor der var funktionalitet.

I det aktuelle tilfælde ville du formodentlig havde måtte konstatere bilen forsat ikke kunne starte, men så ville du samtidige havde erfaret det måtte være sensoren eftersom den går igen i begge opsætninger.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Tilbage til Problemer og løsninger