Kortsluttet radio? * UPDATE*

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Borst » fre 14. maj 2010 17:17

**********UPDATE*********

Ja, så fik jeg købt en ny radio, for så at finde ud af den heller ikke \"virker\"..
Kører idag ud til C.A.R. Sound, og får en flink mand til at hjælpe med lidt fejlfinding.

-Begge mine radio'er virker.
-Kabler er nogenlunde brugbare.
Mit stelkabel var faldet ud af stikket, og da han satte det til, kunne vi starte radioen, men kort efter virkede den ikke igen, og pludselig virkede den så igen..

Mens den spillede, var der sindsygt meget statisk elektricitet i kabinen (virkelig meget), og efter 5 minutter spillede den ikke mere, og det statiske elektricitet forsvandt, og den kunne ikke starte igen..

Så vi konkluderede at det nok har et eller andet at gøre med min stelforbindelse.. Er der nogle der ved hvordan jeg kan kontrollere det?
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Geografisk sted: København K

Indlægaf Teal » fre 14. maj 2010 17:28

Prøv lige og tjekke i din ledningsforbindelse mellem bil og radio, at konstant strøm og tændingsplus er rigtig forbundet.. Hvis de 2 nævnte er luset sammen så forklarer de din afladning.. Det lyder bare somom at det er forkert forbundet..
MVH
Michael
Brugeravatar
Teal

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Kuksi » fre 14. maj 2010 17:38

Mit stelkabel var faldet ud af stikket, og da han satte det til, kunne vi starte radioen, men kort efter virkede den ikke igen, og pludselig virkede den så igen..
Det var jo bla. for at udelukke ting som dette, at du skulle prøve at sætte den direkte til batteriet.
En radio bør aldrig benytte de kabler der orginalt er trukket fra fabrikken! De er ganske simpelt for dårlige, og vil ikke få dit anlæg til at yde optimalt. Du skal få lavet en stelforbindelse i noget kraftigt kabel (4mm² min.), som er skruet direkte til bilens chassis med en kraftig skrue. Brug gerne en skrue som allerede findes et sted, men sørg for at få slebet malingen væk under den inden montering. De 12V trækkes lideledes i kraftigt kabel direkte om til batteriet, hvor det forbindes via sin egen sikring (i god kvalitet) til batteriets + pol.

Det med statisk elektrisitet du nævner, er noget \"vrøvl\". Det har i hvert fald intet med radioens problem at gøre.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger