En lille 99 km aftentur med billeder...

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

En lille 99 km aftentur med billeder...

Indlægaf MrT » søn 16. maj 2010 10:46

Fredag aften skulle det gode vejr lige nydes, inden lørdagens regnvejr skulle komme og ødelægge resten af weekenden - det blev til en lille tur på små 99 km...

Slog en smut forbi Ejer Bavnehøj og skød lidt billeder... Jeg håbede jeg ikke var den eneste MX-5 der fik idéen med lidt solnedgangsbilleder ved Ejer Bavnehøj, men det var jeg desværre :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Og så var jeg samtidig så heldig at rende ind i sådan en fætter her, det er meget sjældent jeg har æren af at opleve dem i den danske natur synes jeg, så stoppede lige op og skød den lidt (altså med kameraet).

Billede

... få minutter senere var jeg dog nær endt i marken :o Kørte på meget små landeveje uden skyggen af andre mennesker, heldigvis, da et 90 graders T-kryds pludselig dukkede op foran mig, uden skilte eller andre advarsler. Nåede kun lige at få foden over på bremsen før jeg var fremme ved svinget, men 5'eren sneg sig igennem svinget som var den født til det (det er den nok også...)

Jeg gættede på jeg nok havde kørt omkring 60 km/t og da jeg kom hjem tjekkede jeg GPS loggeren som tilfældigvis havde sat en prik lige i svinget (gør den hver 10. sekund) og den skrev 60,5 km/t. Er glad for der ikke kom andre biler for så havde det nok ikke endt så godt. Det er ikke hver dag jeg tager T-kryds med 60 km/t så jeg var alligevel lidt imponeret over hvor nemt den gjorde det...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » søn 16. maj 2010 11:58

Flotte billeder!
Godt du lige fik klaret det T-kryds. Det var jo helt efter bogen, med bare at styre sig ud af problemet, når man nu ikke kunne nå at bremse. :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » søn 16. maj 2010 12:47

Ejer bavnehøj er sku en dejlig klassiker.. Rigtig flot område. Iøvrigt elsker damerne stedet :D

Ellers skal du prøve at køre omkring Purehøj, og Juelsminde.. Rigtig lækre steder..

Du må endelig skrive når du engang kører i området. Jeg er altid frisk på en cruise, som man siger :D
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Tilbage til Diskussion