Stand alone ecu, kan godt påvirke forurenningen, bare spørg viggoman (eller mig)
Så vil jeg komme med en påstand. (Er godt klar over at I har erfaringen fra jeres biler.) Men hvis den nye ECU bliver mappet rigtigt, så vil I have en bil der både går bedere og yder mere end før. Den vil heller ikke forurene mere (der hvor de måler den til syn

). Nu er begge de biler der nævnes jo også NA'er, der jo fra fabrikken er udsstyret med en ECU som er udgaven lige efter radiorøret. Så det er på vores NA'er det vil være mest oplagt, at skifte den ud (altså også inden en voldsom tuning/ombygning).
Viggoman's problemer viser sig jo også at skyldes en flækket manifold, og ikke MS ECU'en.
Men om std. ECU i NB vil kunne regulere ind så kravene til syn overholdes tør jeg ikke sige 100%. For det med skrappere knaster med størrer overlap, er jo noget der øger forureningen.
Sender lige en tanke til min gamle Lancia 2000 HPE, med 2 dobbelte Weber, skrappe knaster og banan manifold. SÃ¥ taler man 1500omdr i tomgang, og ikke meget over 6km/l hvis det skal udnyttes