Lampe til håndbremse lyser konstant

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Lampe til håndbremse lyser konstant

Indlægaf Mogenz » tirs 25. maj 2010 17:28

Hvor sidder kontakten til den lampe til håndbremsen ?

Min Håndbremse lampe har et stykke tid lyst sådan lidt on/off selv om den ikke var trukket, men nu lyser den hele tiden. Der må være en kontakt/sensor der og slugt noget den ikke kunne tåle så den tror at hver gang bilen er tændt er håndbremsen trukket og lampen skal lyse.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Re: Lampe til håndbremse lyser konstant

Indlægaf And » tirs 25. maj 2010 18:05

Mogenz skrev:Hvor sidder kontakten til den lampe til håndbremsen ?

Min Håndbremse lampe har et stykke tid lyst sådan lidt on/off selv om den ikke var trukket, men nu lyser den hele tiden. Der må være en kontakt/sensor der og slugt noget den ikke kunne tåle så den tror at hver gang bilen er tændt er håndbremsen trukket og lampen skal lyse.

Et skud fra hoften!

Uden at vide om Mazda har den samme funktion, så kunne det være en advarsel for lav bremsevæske stand. Har du kontrolleret dette, ellers find kontakten ved håndbremsen og mål den ud.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Mogenz » tirs 25. maj 2010 18:59

Det kan meget vel være for lidt væske på dyret. Jeg kontrollere det efter \"Spise med Price\" og stikker en update.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Mogenz » tirs 25. maj 2010 19:47

Update: ja den er ikke på \"max\" den er 5mm over \"minimum\". det vil vel sige at jeg skal huske at hælde på i nærmeste fremtid anyway.
Personligt vil jeg ikke tro, at der på sådan et \"gammelt\" køretøj sidder noget det aflæser om der er nok væske på.
Der ikke en gang en lampe til at fortælle at man er low på benzin.

Så fylder lige op med væske imorgen. Men sidder den kontakt under håndbremsen eller et helt andet sted ?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Bent » tirs 25. maj 2010 21:42

Husk lige at kontrolere hvor meget belægning der er på dine bremseklodser inden du hælder væske på, ellers kan det svine en del når du skifter klodserne.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Mogenz » tirs 25. maj 2010 22:41

tak for info bent men mine klodser har ikke gået mere end 10-15k så skifter dem ikke lige nu tror jeg.....måske når vi når til at skifte tilbage til vinter dæk kigger jeg på dem.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Bent » tirs 25. maj 2010 23:01

Hvis du ikke har slidt dine klodser ret meget, hvorfor mangler du så væske? :?
Hvis der mangler meget væske i beholderen, plejer det at være meget slidte klodser, eller utæthed :?
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf And » ons 26. maj 2010 06:17

På 10-15 kkm kan koldserne sagtens være slidt ned :)

Det er et spørgsmål om at konstatere om der mangler væske, gør der det så kontrolleres der for lækager og/eller om klodser og skiver er ved at være slidt ned.

Er de meget slidt er det blot at tage en engangssprøjte og suge en del af bremsesvæsken ud af beholderen inden stemplerne trykkes retur i kalibrene. Undervejs holdes øje med væskeniveauet og så er den store katastrofe afværget på det område :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Mogenz » ons 26. maj 2010 12:05

tak drenge, så har jeg lidt at gå efter.
Skulle da være mærkeligt at de skulle være slidt igen allerede, jeg køre så pænt overholder fartgrænser og bremser ikke for hårdt samt køre ikke på trackdays. Men så har jeg da noget at lave inden jeg skal på job i den.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf Mogenz » tors 24. jun 2010 16:45

lige en update:
Der sidder en sensor og måler om der er nok væske på. Men Andreas sagde det måske var hans skyld at han ikke havde fyldt den op sidste gang han skiftede bremser. Da den jo ikke havde gået så mange KM med de her på.

Så væske på og så var den så god som ny.

PS. det har været løst et stykke tid jeg har bare ikke fået lukket min egen tråd her med et svar.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf crv » tors 24. jun 2010 22:07

Jeg ved ikke hvad Andreas har kørendene mht tjekke bremse væske beholderen.Min gamle na dumpede til syn fordi han ikke havde tjekket bremse beholderen
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Mogenz » lør 26. jun 2010 22:27

Han er vel heller ikke fejlfri selv om han er god til MX5 hvis der er noget der hedder det.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Tilbage til Problemer og løsninger