Kuksi:
pt. er det 4-wire narrowband samt analogt AfR-ur.
Er i det store hele enig med dig - og andre - i, at jeg ikke rigtig kan bruge det. Får selvfølgelig en \"fornemmelse\" af, hvad der sker.
Men bruge det til at regulere motorstyring med? Nej. Dog med den modification, at jeg da kan aflæse -unøjagtigt - hvad der sker med hhv. Powercard og Bipes aktiveret.
Når jeg skriver pt. 4-wire, er det fordi jeg idag øh jeg mener igår skiftede udskiftede min 1 wire, som var på til synet med den 4-wire, jeg havde liggende. Og den kommer stadig ved en måling op til ca. 1,25 volt, selvom den ikke skulle kunne komme op over 1 volt.
Fra sædvanligvis meget velorienteret kilde skulle den 4-wire jeg har, være den samme som \"I andre\" har.
Og AfR-uret viser forskelligt mellem de 2 sensorer. Så jeg er - om ikke sikker -så så godt som sikker på, at det er 1-wire sensoren, det var galt med. Og forhåbentig ikke andet, selv om jeg har mistanke til TPS'eren.
Jeg har aftalt med en medarbejder på det lokale xxxxx synssted, at han (uden at skulle have noget for det!!!!) stikker en snorkel ind i udstødningen imorgen øh jeg mener idag.
Så smider jeg lige et nyt luftfilter i før besøget. Det får jeg så gjort med 18 gr. Så det er ikke omsynet, men blot et check. MEDMINDRE.... så er det pludselig et omsyn!!!!
Og fredag, når jeg henter en ny 1 wire i Hillerød prøver jeg at få dem til at gøre det sammen. Det med en snorkel. Men målingen vil så ske ved 10 gr. Hvorfor købet? For at være garderet. Og som i ved, er jeg lidt loren med det med en 4-wire til NA'eren fra før 94.
SÃ¥ har jeg lidt at arbejde med.
OG DISSE GANGE AFLÆSER JEG AFR-URET SAMTIDIG MED DE 2 MÅLINGER.
(((Jeg store idiot gjorde det ikke ved synet d. 25,)
Viggoman:
Ja det er meget mere fyldestgørende, end de par linier, der beskriver afprøvning i Haynes og Enthusiasts.
Den med propane har jeg ikke hørt om før!!!!! Snedigt.
NB. OBS.
Vil lige benytte lejligheden til at henvise til
www.autoshop101.com
som Viggoman i anden sammenhæng har henvist til.
Mange gode artikler.